skip to Main Content
دسترسی آسان و رایگان به ۱۸۷ هزار تصویر دیجیتالی کتابخانه عمومی نیویورک
فرهنگ کیوسک

دسترسی آسان و رایگان به ۱۸۷ هزار تصویر دیجیتالی کتابخانه عمومی نیویورک

کتابخانه عمومی نیویورک به تازگی بیش از ۱۸۷ هزار اثر و تصویر دیجیتالی با کیفیت بالا را در دسترس عموم و دانلود رایگان قرار داد. وبسایت کتابخانه دیجیتال، به‌گونه‌ای طراحی شده که گشت و گذار میان منابع آسان انجام شود؛ تصاویر بر اساس ژانر، دوره زمانی و موضوع دسته‌بندی شدند.

کتابخانه عمومی نیویورک در معرفی این مجموعه تصاویر نوشت: «هدف از این تغییرات، تسهیل تحقیق، به اشتراک‌گذاری و استفاده مجدد به دست پژوهشگران، هنرمندان، ناشران، برنامه‌نویسان، طراحان و کاربران اینترنتی از هر قسم است.»

این یک پروژه ادامه‌دار است و تصاویر جدید به منابع موجود اضافه خواهد شد. کتابخانه عمومی نیویورک با فراهم کردن این مخزن بزرگ دانش آزاد و باز، بنا دارد، با حذف فرآیند و هزینه‌های اداری استفاده از اموال عمومی، این منابع را رایگان و آسوده در دسترس قرار دهد.

در جهت تشویق کاربرد خلاقانه منابع دیجیتالی، تیم فنی کتابخانه عمومی چند پروژه‌ با استفاده از منابع مجموعه به نمایش گذاشته‌ است. یکی از اینها ابزار گشت در میان مجموعه و تصویر یکجای تمامی ‍۱۸۷ هزار اثر دیجیتالی است. یکی دیگر، به تصویر کشیدن «کتاب سبز»، راهنمای سفر سیاهان آمریکا بین سال‌های ۱۹۳۶ و ۱۹۶۶ است؛ این کتاب مشخص می‌کرد چه هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، پمپ‌بنزین‌ها و غیره پذیرای سیاه‌پوستان بودند.

کتابخانه عمومی نیویورک با تهیه این مجموعه، نشان داد که نهادهای عمومی با اموال عمومی و نسخه‌های دیجیتالی منابع چگونه باید برخورد کنند؛ برداشتن محدودیت‌ها، رایگان در اختیار عموم قرار دادن، آسان کردن دسترسی و تشویق کاربران به استفاده از منابع.

در زیر، نتیجه و گزیده‌هایی از گشت و گذار تحریریه وبسایت پابلیک دومین ریویو در این مجموعه را مشاهده می‌کنید.

L

همچنین بخوانید:  نابودی محیط زیست در فرایند توسعه صنعتی عسلویه
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗