skip to Main Content
وجود ۱۳۰۰ روستای فاقد آب در سیستان و بلوچستان
زمین کیوسک

وجود ۱۳۰۰ روستای فاقد آب در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان از وجود ۱۳۰۰ روستای فاقد آب در این استان خبر داده و گفته است «اگر این مشکلات مدیریت نشوند خود باعث مهاجرت خواهند شد». این هشدار در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این معاون وزیر نیرو از آبرسانی به ۷ میلیون روستایی از طریق تانکر خبر داده بود. گزارش‌های مرکز آمار نیز از مهاجرت ۲۴ میلیون نفر درون مرزهای ایران طی ۲۰ سال اخیر حکایت دارند و گزارش‌هایی نیز در خصوص مهاجرت مردم سیستان و بلوچستان به دلیل وضعیت وخیم زیست محیطی این استان منتشر شده است.

علی اوسط هاشمی هم‌چنین به مشکلات آموزشی در این استان اشاره کرده و گفته «به دلیل وجود فواصل طولانی بین روستاها و شهرها دسترسی به مراکز آموزشی با مشکل مواجه و تعداد بازماندگان از تحصیل بیشتر شود». چند ماه پیش علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش، در تبریز اعلام کرده بود «دیگر در ایران هیچ کودکی به دلیل نداشتن کلاس درس و معلم، محروم از تحصیل نمی‌ماند.»

استاندار سیستان و بلوچستان گفته «باید به توسعه همه جانبه روستاها اندیشید و به سمت توسعه‌ای پیش برویم که فاصله‌ها را کم کند». دولت یازدهم در حال اجرای برنامه پنجم توسعه است و به زودی اجرای برنامه ششم توسعه آغاز خواهد شد.

همچنین بخوانید:  مرگ و میر کرونا در سیستان و بلوچستان خارج از تصور است
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗