skip to Main Content
در پی انفجارهای پاریس؛ توقف پذیرش پناه‌جو در لهستان
سیاست کیوسک

در پی انفجارهای پاریس؛ توقف پذیرش پناه‌جو در لهستان

در پی انفجارهای دیروز پاریس، وزیر امور اتحادیه اروپا لهستان اعلام کرد که این کشور دیگر پناه‌جو نمی‌پذیرد. کنراد سزیمنسکی نوشته است «تصمیمات شورای اروپایی در مورد جابه‌جایی پنا‌هجویان و مهاجران به تمام کشورهای اروپایی، که مورد انتقاد ما بوده است، بخشی از قانون اتحادیه اروپاست، اما پس از وقایع تراژیک پاریس ما دیگر نمی‌توانیم به این قوانین احترام بگذاریم.».

سزیمنسکی گفته است: «لهستان باید کنترل کامل مرزها، و سیاست‌های پناهندگی و مهاجرتش را به دست گیرد.» او که بناست در کابینه‌ محافظه‌کار جدید لهستان شروع به کار کند گفت حادثه روز جمعه «مستقیما» به بحران پناه‌جویان و دخالت فرانسه در مسئله داعش مربوط می‌شود. به گفته‌ وی ورشو خواستار بازبینی سیاست‌های مهاجرپذیری‌ اروپا است.

واچوفسکی، وزیر خارجه آینده لهستان نیز گفته است اروپا باید «رویکرد متفاوتی در مواجهه با مسلمانان ساکن اروپا که از این قاره متنفرند و می‌خواهند نابودنش کنند پیش بگیرد.» وی افزود لهستان تنها در صورتی پناه‌جو می‌پذیرد که از ضمانت امنیتی برخوردار باشد. معلوم نیست منظور وی از ضمانت چیست.

لهستان، با ۳۸ میلیون جمعیت، تاکنون ۲۰۰ سوریه‌ای مسیحی را، آن هم تحت حمایت مالی یک نهاد خصوصی، پذیرفته است.

در انتخابات سراسری لهستان که ماه گذشته انجام شد، حزب ناسیونالیست افراطی قانون و عدالت بر پایه‌ ضدیت با مهاجران و اتحادیه اروپا پیروز شد.

تاریخ لهستان موج‌های گسترده مهاجرتی را گذرانده است. بین جنگ‌ جهانی اول و دوم بیش از دو میلیون لهستانی از کشور خود مهاجرت کردند. پس از جنگ جهانی دوم نیز در حدود ۳ میلیون لهستانی در کشورهای دیگر از جمله فلسطین، ایران، هند، نیوزلند، و مکزیک سکونت گزیدند.

همچنین بخوانید:  موافقت اوباما با کاهش حبس افشاکننده ماهیت جنگ عراق و افغانستان
17574072280760316645
آوارگان لهستانی در جنگ جهانی دوم
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗