skip to Main Content
طرح جنجالی امنیت سایبری در سنای آمریکا تصویب شد
سیاست کیوسک

طرح جنجالی امنیت سایبری در سنای آمریکا تصویب شد

مجلس سنای آمریکا روز گذشته طرحی را تصویب کرد که به دولت اجازه می‌دهد اطلاعات شخصی افراد را بدون اطلاع آنها جمع‌آوری کند. این در حالی است که تعداد زیادی از گروه‌های مدنی و شاخص‌ترین چهر‌ه‌های عرصه‌ی تکنولوژی با این طرح به شدت مخالفت کرده‌اند.

سنا با ۷۴ رای موافق در مقابل ۲۱ رای مخالف طرح امنیت سایبری را تصویب کرد. «برنی سندرز» کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به این طرح رای مخالف داد. اما جز او و  «لیندسی گراهام» نامزد حزب جمهوری‌خواه که به این طرح رای موافق داد، سایر نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا که عضو سنا نیز هستند، در جلسه رای‌گیری حضور نداشتند.

تعداد زیادی از استادان دانشگاه متخصص قوانین تکنولوژی در نامه‌ای سرگشاده از سنا خواستند که این طرح را تصویب نکند. به زعم آنها این طرح ناقض قانون آزادی اطلاعات است. ادوارد اسنودن، افشاگر و کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و  آژانس امنیت ملی، نیز در توییتر خود نوشته‌ است:

«ما از کسانی که به این طرح رای داده‌اند یاد خواهیم کرد. رای به این طرح، رای بر ضد اینترنت است.»

این طرح دسترسی دولت آمریکا به اطلاعات بخش خصوصی را فراهم می‌کند. اطلاعاتی همچون خریدهای کارت‌های اعتباری و بانکی، پیشینه‌ی نسخه‌های درمانی و دیگر اطلاعات مالی و بهداشتی که پیش از این در اختیار دولت نبوده است.

5080

 

 

 

 

همچنین بخوانید:  آبیاری ۲هزار هکتار زمین کشاورزی با فاضلاب در مشهد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗