skip to Main Content
انگلیس؛ پاکسازی «نفوذی‌های افراطی» از بخش دولتی
کیوسک

انگلیس؛ پاکسازی «نفوذی‌های افراطی» از بخش دولتی

دولت انگلیس درصدد است از «نفوذ» آن دسته از مسلمانان و سایر افرادی که افراطی می‌خواند، به بخش دولتی و عرصه عمومی جلوگیری کند و برای منع ورود «نفوذی‌های افراطی» به این عرصه‌ها اقدامات نظام‌مند و گسترده‌ای را  تا سال بعد آغاز خواهد کرد.

«مبلغان افراطی»، از مسلمانان تا طرفداران نازی، در فضای مجازی و رسانه‌های دیگر مثل تلویزیون و رادیو شناسایی و پاکسازی خواهند شد. همچنین این افراد از تدریس منع خواهند شد. کلیه نهادهای دولتی و عمومی اعم از مدارس، دانشگاه‌ها، وزارت‌خانه‌ها، شهرداری‌ها و خدمات سلامت همگانی (NHS)، برای کشف «نفوذ»  و «ورود» افرادی که دولت انگلیس «افراطی» می‌خواند، مورد بازبینی قرار خواهند گرفت. یکی دیگر ار بندهای استراژی دفع جهان‌بینی افراطی، تفحص رسمی در چگونگی و گستره اعمال احکام قضایی اسلامی در انگلستان است. به‌ علاوه، مکان‌هایی که از «افراطی‌گری» مد نظر دولت انگلیس حمایت می‌کنند با دستور مسئولین امر تعطیل خواهند شد. افرادی که دولت افراطی می‌داند، مجرم شناخته شده و مجاز به کار کردن با کودکان نیستند. دولت به شکایات عموم از مکان‌ها و افراد مشکوک رسیدگی خواهد کرد و در مورد آنها تحقیق و تفحص خواهد کرد.

سیاست جدید با سیاست‌های پیشین دفع «جهان‌بینی افراطی» تفاوت چشم‌گیری دارد، چرا که برای اولین بار  «ابراز نفرت بدون نقض قانون» جرم شناخته می‌شود.

فعالان حقوق بشر و بعضی موسسات اسلامی این اقدامات را «نقض غرض» و «بی‌فایده» اعلام کردند. آنها متذکر شدند که رویکرد جدید دولت بر ایده‌‌های کنونی ضد مسلمان صحه می‌گذارد؛ تمام زندگی مسلمانان باید مورد آزمون «تطابق» قرار گیرد تا وفاداریشان به کشور اثبات شود.

همچنین بخوانید:  دژ مهلک اروپا

 

 

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗