skip to Main Content
آمار رضایت به اهدای عضو در یاسوج به ٩۵‌ درصد رسید
کیوسک

آمار رضایت به اهدای عضو در یاسوج به ٩۵‌ درصد رسید

دکتر کتایون نجفی‌زاده «رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» از افزایش آمار میزان رضایتمندی خانواده‌های اهدا‌کننده عضو در سال ۹۴ خبر داد.

نجفی‌زاده در مصاحبه با شرق گفت: «مطابق آمار، میزان رضایتمندی خانواده‌های اهدا‌کننده عضو در سال ١٣٨٣ فقط پنج ‌درصد بوده است اما این رقم با مشارکت مردم و فرهنگ‌سازی‌های صورت‌گرفته، در سال ٩۴ به ٧٠‌درصد رسیده است. در این میان آمار رضایت به اهدای عضو در یاسوج به ٩۵‌ درصد رسیده است.»

به گفته ساسان عباسی «هماهنگ‌کننده اهدای عضو و مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی یاسوج» ١٨ پیوند در سال ٩۴ در استان کهگیلویه‌وبویراحمد انجام شده است.

با این وجود به گفته مرضیه رنجبر طرقی «عضو هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران» با توجه به میزان بالای مرگ مغزی در ایران، هنوز آمار اهدای عضو در ایران نسبت به دیگر کشورها بسیار پایین است.

رنجبر طرقی ضعف قوانین در حمایت از خانواده اهدا‌کننده عضو را یکی از مشکلات جدی اهدای عضو در ایران دانسته و می‌گوید: «در بیشتر کشور‌ها، هزینه‌های درمان بیمار مرگ مغزی توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود، ولی در ایران بیمه‌ها به تعهدات خود پایبند نیستند و خانواده اهداکننده عضو و گیرنده را تنها می‌گذارند.»

همچنین بخوانید:  کارآموزان باید بیمه شوند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗