skip to Main Content
سنگ‌پا، میخ، چوب کبریت در لیست کالاهایی وارداتی ایران
کیوسک

سنگ‌پا، میخ، چوب کبریت در لیست کالاهایی وارداتی ایران

سنگ‌پا، میخ، طناب، پوست کامل اسب، زغال چوب، خلال چوب کبریت و چوب پنبه از کالاهایی هستند که در نیم سال نخست سال جاری در لیست کالاهای وارداتی کشور قرار دارند.

به گزارش تسنیم، بنا‌بر آمار گمرک در پنج‌ماه ابتدای سال جاری، ۶.۵ تن سنگ‌پا به ارزش ۳۷ میلیون تومان برابر با ۱۳هزار دلار به کشور آمده‌است. از دیگر کالای وارداتی در این لیست می‌توان به زغال اشاره کرد. واردات یک‌میلیون‌ و ۶۲۹ هزار کیلوگرم زغال به ارزش پنج میلیارد تومان است. در‌ کنار واردات زغال باید به واردات ۱۰۱‌ هزار کیلوگرم خلال چوب کبریت به ارزش ۴۹۰ میلیون تومان نیز اشاره کرد.

ایران، یکی از تولید‌کنندگان بزرگ پوست دام به ویژه دام سبک در دنیا است. اما در سال جاری ۱۸.۵ تن پوست کامل حیوانات گاو و اسب به ارزش ۱۴۴‌ هزار دلار به ایران آمده است. در سال جاری هم‌چنین ۲۸۰‌ میلیارد تومان رخت‌آویز به وزن ۳۳‌ هزار کیلوگرم و ۸۰ کیلوگرم چوب پنبه به ارزش ۹۱۲ دلار به کشور آمده‌است.

از سایر کالاهای وارداتی در سال جاری به ایران می‌توان به واردات طناب و ریسان،کاغذ سیگار و میخ اشاره کرد. این کالاها در حالی در لیست کالاهای وارداتی به کشور قرار دارند که تولید آن‌ها در داخل نیز انجام می‌شود و برای تولید آن‌ها به تکنولوژی بالایی نیاز نیست، واردات آن‌ها به نوعی عجیب و غیر منطقی به نظر می‌رسد. دولت‌ها همیشه دولت‌های پیشین رو به واردات بی رویه اجناس غیر لازم متهم می‌کنند.

همچنین بخوانید:  هیولای کنترل
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗