skip to Main Content
کیوسک

توتال در ایران پمپ‌بنزین می‌سازد

Total_Filling_Station_-_North_Street_-_geograph.org.uk_-_1173435

براساس دستورالعمل جدید، ساخت جایگاه‌های جدید بنزین و گازوئیل در کشور باید به صورت انبوه و توسط شرکت های برند و معتبر انجام شود.

محمدرضا مظلومی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام این خبر گفته است « با نزدیک شدن قیمت بنزین و گازوئیل به قیمت‌های جهانی، انگیزه شرکت‌های بزرگ بین‌المللی برای ساخت جایگاه سوخت در ایران افزایش می‌یابد. تاکنون شرکت توتال فرانسه به همراه شریک ایرانی خود به صورت غیر مستقیم مذاکراتی را به منظور ساخت جایگاه سوخت در کشور انجام داده است.»

این مقام مسئول با اعلام اینکه در حال حاضر محدودیتی برای ساخت جایگاه‌های انبوه و زنجیره‌ای توسط شرکت‌های بخش خصوصی و خارجی در کشور وجود ندارد، سیاست کلان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی را صرفا حاکمیتی و نظارتی بر نحوه ساخت جایگاه‌ها و عرضه و توزیع فرآورده‌های مختلف نفتی در کشور دانست.

انتشار این خبر در حالی است که قیمت بنزین در ایران ثابت بوده و مانند دیگر کشورها شناور نیست. مشخص نیست که شرکت‌های بین‌المللی قرارست به روند کنونی ادامه دهند، یا قیت بنزین گران‌تر و شناور می‌شود.

پس از توافق ایران و کشورهای ۵+۱ بازرگانان کشورهای اروپایی در گروه‌های بزرگ به ایران سفر کرده‌اند. چندی پیش حتی خبر از امکان ثبت‌نام برای اخذ نمایندگی مک‌دونالد در ایران منتشر شد.

همچنین بخوانید:  دانشجویان خارجی باید در سال آینده پول بیشتری در دانشگاه‌های فرانسه پرداخت کنند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗