skip to Main Content
کیوسک

آیا هنرمند فلسطینی از دیزمالند بنکسی اخراج می‌شود؟

گاردهای امنیتی دیزمالند بنکسی، شادی الزقزوق هنرمند ۳۴ ساله فلسطینی را پس از آنکه آثارش را پارچه پوشاند، از پارک بیرون انداختند.

الزقوق در این‌باره می‌گوید: «وقتی به محل اجرا رسیدم متوجه شدم که اثر سه هنرمند اسرائیلی نیز در آنجا به نمایش در می‌آید، یکی از این هنرمندها در ارتش اسرائیل خدمت کرده است.» وی در ادامه افزود «تصمیم گرفتم اعتراضم را نشان دهم، پس رفتم و از هتل ملافه‌ای آوردم و روی آن نوشتم «روحت شاد غزه؛ اسرائیل را بایکوت کنید» و اثرم را با آن پوشاندم و مثل جسد جلوی آن دراز کشیدم.

happening dismaland

بعد از این گاردهای امنیتی به او گفتند که اثرش «بیش از حد زشت است» و نمی‌تواند در دیزمالند بماند. اما به نظر می‌آید چندی بعد به او اعلام شده که می‌تواند آثارش را به همین ترتیب آنجا نگه دارد. الزقوق می‌گوید «من حامی بایکوت اسرائیل در همه اشکالش هستم، چه اقتصادی باشد و چه فرهنگی، چراکه به نظر من گرچه راه حل ماجرای فلسطین سیاسی است، اما تنها بایکوت بین‌المللی از سوی شهروندان خواهد توانست دولت‌ها را وادار به تحریم اسرائیل به خاطر تعدی‌گری‌‌ها مداومش به حق حیات ما کند.»

دیزمالند پروژه‌ جدید بنکسی است که از ده روز گذشته آغاز شده است. این پروژه در پارکی رو باز به اجرا درآمده و گفته می‌شود هدفش «به تصویر کشیدن زشتی‌های زمان ما» است.

 

همچنین بخوانید:  دور جدید اعتراضات معلمان سراسری شد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗