skip to Main Content
رصد اطلاعات کاربران به وسیله برخی اپلیکیشن‌های محبوب
دانش کیوسک

رصد اطلاعات کاربران به وسیله برخی اپلیکیشن‌های محبوب

تحقیقات نشان می‌دهد اپلیکیشن‌های محبوب تلفن‌های هوشمند مانند اوبر، تیندر، اسکایپ، توییتر، اسپاتیفای و اسنپ‌چت هرآنچه را کاربرانشان انجام می‌دهند رصد می‌کنند.

پژوهشگران (Privacy Lab) دانشگاه ییل معتقدند مردم باید درباره رصدشدن اطلاعاتشان به وسیله این اپ‌ها آگاه شوند. به نظر آنها انتشار این اطلاعات به نفع عموم مردم است. این ردیاب‌ها در ویژگی و اهداف خود متفاوتند، اما در درجه اول برای تبلیغات هدفمند و پس از آن برای تجزیه و تحلیل رفتاری و ردیابی موقعیت مکانی کاربران از آنها استفاده می‌شود.

پرایوسی لب می‌گوید ۷۵درصد از ۳۰۰ اپلیکیشنی که آنها بررسی کرده‌اند اطلاعات کاربرانشان را رصد می‌کرده‌اند و احتمال می‌دهند بقیه اپ‌ها هم از ردیاب‌هایی استفاده می‌کنند که هنوز امکان شناسایی‌اشان وجود ندارد.

شفاف‌نبودن درباره جمع‌آوری، انتقال و پردازش اطلاعاتی که این اپلیکیشن‌ها جمع‌آوری می‌کنند نگرانی‌های جدی درباره حوزه خصوصی کاربران ایجاد کرده است.

در روزهای اخیر و بعد از فیلتر شدن اپلیکیشن Waze نگرانی کاربران در مورد حریم خصوصیشان در اپلیکیشن‌های ایرانی افزایش یافته است. سایت روزاروز هم در ویدئویی نشان داده است که برخی اپلیکیشن‌های درخواست اینترنتی خودرو، دسترسی‌های غیرضروری به اطلاعات تلفن همراه کاربران خود دارند.

همچنین بخوانید:  اپل اجازه به روز‌رسانی تلگرام را نمی‌دهد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗