skip to Main Content
سقوط پنجره کلاس بر سر دانش‌آموز ۱۰ساله در سرباز
جامعه کیوسک

سقوط پنجره کلاس بر سر دانش‌آموز ۱۰ساله در سرباز

سقوط پنجره یک مدرسه کانکسی بر سر عبدالرحمن، دانش‌آموز ۱۰ ساله مقطع ابتدایی در روستای بختک سرباز در استان سیستان وبلوچستان سبب از بین‌رفتن حافظه او شده است.

پدر عبدالرحمن گفته:« دهم مهرماه سال‌جاری در حالی‌که عبدالرحمن در حال درس خواندن در نزدیکی پنجره کانکس این مدرسه بوده ، پنجره سقوط  و به سر او برخورد کرد که بر اثر این ضربه عبدالرحمن یک روز تمام را به کما رفت و پس از به هوش آمدن حافظه خود را از دست داد.»

او با اشاره به اینکه پیگیری زیادی انجام داده اما هیچ ارگان دولتی برای رسیدگی به فرزندش پاسخ نداده، اضافه کرده تمامی هزینه‌های درمان را با هزینه شخصی پرداخت کرده است. او همچنین گفته حال عبدالرحمن رو به بهبود است و به کمک دوستان خود بر سر کلاس درس حاضر می‌شود اما حافظه‌اش هنوز تمام و کمال بر سر جای خود برنگشته‌است.

دهیار روستای بختک این خبر را تایید کرده اما رئیس آموزش و پرورش بخش کلات سرباز از چنین اتفاقی ابراز بی‌اطلاعی کرده و گفته این اظهارات «بزرگ‌نمایی» است و همه این‌ها برای «جایگزینی مدارس استاندارد به جای مدارس  کانکسی در روستای بختک» است.

اینها همه درحالی است که پنجره کلاس پس از این حادثه جوش داده شده  و  چندین نفر از ساکنان روستای بختک این حادثه را تایید کردند. تصاویر عکسبرداری از سر عبدالرحمن و تاریخ آزمایش‌های صورت گرفته از او نیز دقیقا همان روزی را نشان می‌دهد که پنجره کلاس بر سر عبدالرحمن رئیسی سقوط کرده است.

مدارس غیراستاندارد و ناامن در ایران هر ساله در طول سال تحصیلی حوادث گوناگونی را رقم می‌زند. هفته گذشته یک معلم در یکی از مدارس کانکسی جان خود را از دست داد. آتش‌گرفتن بخاری و گازگرفتگی و مسمومیت هم از دیگر حوادثی است که در مدارس غیراستاندارد ایران جان دانش‌آموزان را تهدید می‌کند. حداقل ۹۶هزار کلاس درس نیاز به بازسازی و ایمن‌سازی دارند.

همچنین بخوانید:  دولت به تعهداتش در قبال دانش‌آموزان شین‌آبادی عمل نمی‌کند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗