skip to Main Content
ادعای کمتر بودن نرخ ابتلا به سرطان در ایران از متوسط جهانی
جامعه کیوسک

ادعای کمتر بودن نرخ ابتلا به سرطان در ایران از متوسط جهانی

قائم‌مقام وزیر بهداشت گفته بروز سرطان در ایران بسیار کمتر از متوسط جهانی است، این در حالیست که پیشتر مقامات وزارت بهداشت درباره بروز سونامی سرطان در ایران هشدار داده بودند.

ایرج حریرچی همچنین اعلام آمارها درباره افزایش ابتلا به سرطان را به دلیل «استناد رسانه‌ها به منابع غیرمعتبر و یا برداشت‌های غلط از منابع درست» دانسته است

به گفته او در ایران در سال ۲۰۱۵ میلادی، بیش از ۹۲ هزار نفر دچار سرطان شده‌اند که با احتساب سرطان‌های پوستی، این میزان به بیش از ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد.  میزان ابتلا به سرطان در سال ۲۰۱۲ میلادی در مردان و زنان ایرانی به ترتیب ۱۳۴ و ۱۲۸ در هر ۱۰۰هزار نفر بوده است در حالی که متوسط جهانی آن به ترتیب ۲۰۵ و ۱۶۵ است یعنی بروز سرطان در ایران بسیار کمتر از متوسط جهانی است.

ادعای حریرچی درباره استناد رسانه‌ها به منابع غیرمتعبر در حالیست که بارها «منابع معتبر» از وزارت بهداشت درباره سونامی سرطان در ایران هشدار داده‌اند. در دولت یازدهم اغلب مقام‌های دولتی وجود سونامی سرطان در ایران را تکذیب کرده‌اند و گفته‌اند با وجود گزارش‌هایی درباره سیر صعودی ابتلا به سرطان در کشور، اما این موضوع به معنی افزایش لجام گسیخته و یا به عبارتی سونامی سرطان در ایران نیست.

همچنین بخوانید:  وزارت بهداشت به ضرر فرودستان رفتار می‌کند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗