skip to Main Content
افزایش آمار ازدواج کودکان در ایران
جامعه کیوسک

افزایش آمار ازدواج کودکان در ایران

مدیر بخش مطالعات زنان انجمن جامعه شناسی ایران اعلام کرد ازدواج کودکان در شهرها بیشتر از روستاها است. به گفته شهلا اعزازی، تعداد ازدواج کودکان در حال افزایش است به طوری که سال گذشته نسبت به سال قبل‌تر، آمار ازدواج کودکان در ایران  ۱۰هزار نفر بیشتر شده و به مراتب طلاق در سن ۱۰ تا ۱۸ سالگی در کشور هم بیشتر شده است.

او با اشاره به اینکه کودک تا ۱۸ سالگی نمی‌تواند به لحاظ حقوقی قراردادی را امضاء کند، گفته: با این حال خانواده‌ها در مسائل شخصی کودکان خود از جمله ازدواج، تحصیل، کار و مسافرت نظارت دارند و دختران در هر سنی نیاز به اجازه پدر برای ازدواج دارند.

اعزازی علت افزایش ازدواج کودکان را «ناآگاهی والدین و فقر فرهنگی» دانسته و گفته مسئولان باید به این پرسش که چرا کودکان «دچار معضل ازدواج» می‌شوند پاسخگو باشند.

به گفته او در این نوع ازدواج‌ها، کودک قربانی شده و دچار ضربه وخطر می‌شود و بهتر است بگوییم که کودکان قربانی بی‌توجهی جامعه، مسئولان و خانواه‌هایشان می‌شوند.

حداقل سن ازدواج در ایران برای پسرها ۱۵ و برای دختران ۱۳ سال است، این در حالی است که فعالان حقوق کودک خواستار افزایش این سن به ۱۸ سالند.

همچنین بخوانید:  چند می‌گیری، درمانم کنی؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗