skip to Main Content
قطع آب کرانه باختری از سوی اسرائیل
سیاست کیوسک

قطع آب کرانه باختری از سوی اسرائیل

شرکت آب ملی اسرائیل، دسترسی مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری اشغالی به آب آشامیدنی را قطع کرده است. ده‌ها هزار فلسطینی هم‌اکنون به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.

آیمان ربی، مدیر اجرایی گروه آب‌شناسی فلسطین به الجزیره گفته است که در برخی مناطق مردم بیش از ۴۰ روز است که آب دریافت نکرده‌اند. به گفته او مردم آب خود را از تانکرهای آب خریداری می‌کنند یا آن را از منابع آبی دیگری همچون چشمه‌ها تهیه می‌کنند. وی می‌گوید که خانواده‌ها باید با ۲ یا ۳ یا ده لیتر آب سر کنند.

گفته می‌شود منابع آبی شهر جنین که بیش از ۴۰ هزارنفر جمعیت دارد نصف شده است. ایمان ربی می‌گوید که شرکت ملی آب مکوروت تنها مسئول تراژدی‌های آتی این قطع آب آن هم در روزهای گرم تابستان است.

این شرکت قطع آب را منکر شده و می‌گوید که سهم آب مناطق فلسطینی صرفا کاهش یافته است. این کمپانی می‌گوید دیگر توانایی تامین آب را به میزان مصرف سابق ندارد و بناست که برنامه جدیدی را برای مصرف کرانه باختری بریزد.

به گفته سازمان ملل متحد حداقل نیاز هر شخص در اکثر شرایط ۷.۶ لیتر آب در روز است، البته این درحالی است که در بسیاری از نقاط فلسطین، با دمای بالاتر از ۳۵ درجه سانتیگراد، این نیاز خیلی بیشتر است.

اسرائیل از سال ۱۹۶۷، در پی اشغال فلسطین، منابع آبی کرانه باختری و غزه را محدود کرده است.

اسرائیلی‌ها، ۵ برابر بیش از فلسطینیان کرانه باختری آب مصرف می‌کنند. یعنی ۳۵۰ لیتر آب برای هر نفر در روز، در مقابل ۶۰ لیتر در روزی که فلسطینان کرانه باختری در شرایط عادی مصرف می‌کنند.

همچنین بخوانید:  پایان عمر سه روزه سرپرستی تیم‌ملی توسط یک زن

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗