skip to Main Content
نشانه‌هایی از افزایش آمار خودکشی در غزه
کیوسک

نشانه‌هایی از افزایش آمار خودکشی در غزه

۲۱ ساله، در آستانه ازدواج، اقدام به خودکشی با مرگ موش. معمر قیدر می‌گوید: «همه درها به رویم بسته بود» و توضیح می‌دهد که پلیس بارها دکه میوه‌فروشی‌اش را بسته و راه دیگری برای پول درآوردن ندارد.

پس از حمله تابستان گذشته ارتش اسرائیل، نشانه‌هایی از افزایش خودکشی در نوار غزه در حال ظهور است. اگرچه تابو بودن خودکشی در باورهای سنتی و مذهبی مردم دستیابی به آمار رسمی را غیرممکن می‌کند، اما یک منبع آگاه در نیروی امنیتی غزه به شرط فاش نشدن نامش به خبرگزاری فرانس پرس گزارش داده که تعداد خودکشی‌ها به شکل «ترس‌آوری» بالا رفته و تقریبا به روزی یک مورد رسیده است.

پزشکان نیز درباره تعداد زیاد بیماران مسموم با انواع مختلف سموم در غزه هشدار داده‌اند اما می‌گویند پلیس درباره اینکه آیا این مسمومیت‌ها خودکشی‌ست یا نه حرف آخر را می‌زند.

محمد ابو عاصی پس از بلعیدن سم چندین روز در کما بود. او می‌گوید: «ترجیح دادم بمیرم تا اینکه شاهد مرگ کودکانم از گرسنگی باشم».

نوار غزه سرزمینی کوچک با ۱.۸ میلیون نفر جمعیت، از یک طرف در محاصره رژیم اسرائیل است و از طرف دیگر مرز مصر به روی آن بسته شده. جنگ تابستان گذشته که بیش از ۲۲۰۰ کشته و ۱۰۰ هزار بی‌خانمان بر جا گذاشت، بخش بزرگی از غزه را ویران کرده و بازسازی آن با روندی بسیار کند در حال انجام است.

نرخ بیکاری در غزه ۴۲% است، بیش از ۶۰% جوانان بیکارند. دسترسی به برق و آب آشامیدنی بسیار محدود است. ۳۹٪ جمعیت زیر خط فقر زندگی می‌کنند و ۸۰٪ وابسته به انواع کمک‌ها هستند. به گفته آژانس توسعه سازمان ملل نوار غزه تا پنج سال دیگر منطقه‌ای غیرقابل سکونت خواهد بود.

همچنین بخوانید:  رسانه‌ها در روزجهانی پیشگیری از خودکشی چه می‌گویند؟

خبر برافراشته شدن پرچم فلسطین در مقابل سازمان ملل روز گذشته موجی از شادی و افتخار را در جهان بوجود آورد. احتمالا نیمی از مردم غزه برق نداشتند تا حداقل تصویر این افتخار را در تلویزیون تماشا کنند.

a1435152542

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗