skip to Main Content
کیوسک

واکنش مدیرعامل ایلنا به اخبار اخراج گروهی بخش کارگری

بسیازی از خبرگزاری‎ها در شنبه ۳۰ خردادماه از اخراج گروهی خبرنگاران گروه کارگری ایلنا خبردادند.

در حالی که برخی سایت های خبری از به روز نشدن بخش کارگری این خبرگزاری خبر دادند، اما در چند روز گذشته این خبرگزاری مشکلی در به روز رسانی این سرویس نداشته است. همچنین برخی از خبرگزاری ها گزارش کردند که لوگوی بخش کارگری از این سایت چند ساعتی حذف شده بود اما با بازگشت این آیکون و انتشار خبر جدید در بخش کارگری ایلنا، به نظر می‌رسد که فرد یا گروه تازه‌ای کار در این گروه را آغاز کرده است.

اسماعیل محمد‌ولی در روز شنبه در صفحه‎ی شخصی خود نوشت: «برای آن‌ها که پرسیده‌اند فعلا همین قدر بگویم که تیم پنج نفره کارگری ایلنا امروز اخراج شدند. هر چند سمت اداری من دبیر گروه کارگری بود اما همه اهالی ایلنا می‌دانستند گروه ما شورایی اداره می‌شد. این که همه ما را اخراج کردند، دلایلش برای کسانی که پیگیر اخبار کارگری بودند واضح است اما به زودی، بعد از فروکش کردن عصبانیت و با تصمیم جمعی، توضیحاتی منتشر خواهیم کرد.»

وی همچنین در نوشته دیگری گفته است که علت اخراج آنها به خبر تجمع کارگران کارخانه فارسیت درود مربوط است.

اما در ادامه مسعود حیدری، مدیرعامل ایلنا در گفتگو با سایت خبری نظر اعلام کرده است که «این موضوع یک مسئله داخلی بود که تعدادی از نیروها در سیستم کاری داخل خبرگزاری جابجا شدند و اصلا چنین چیزی که برخی همکاران شانتاژ کرده‌اند که اخراج دسته جمعی گروه کارگری و این گونه مسائل نیست. حالا هم بچه‌ها در خبرگزاری مشغول کار هستند وتعدادی با جابجایی در بخش‌های دیگری مشغول شده‌اند. یک سری تغییر و تحولاتی صورت گرفته که انشالله طی دو سه روز آینده توضیحات بیشتری به صورت رسمی پیرامون این اتفاق منتشر می‌کنیم.»

همچنین بخوانید:  ۱۱۹ سد دیگر در راهند

خبرگزاری ایلنا به عنوان تنها خبرگزاری رسمی کارگری، با توجه به محدودیت‎های رسانه‎ای در پوشش اخبار کارگران در داخل ایران یک منبع مهم است.

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗