skip to Main Content
کیوسک

تلاش گوگل برای ساخت لباس هوشمند

گوگل با همکاری شرکت پوشاک لیوای اشتراوس اند کو (Levi Strauss & Co) یا همان  لیوایز در تلاش است تا جین، ژاکت، پیراهن و حتی لباس زیر را به دستگاه‌های ورودی تکنولوژی‌های پوشیدنی تبدیل کنند.

پروژه «ژاکارد» که در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل معرفی شد قرار است توابع و عملکردهای ورودی موجود در ساعت‌ها و عینک‌های هوشمند را به طور مستقیم به درون پارچه‌های بافته شده منتقل کند. به گفته یکی از مدیران ارشد این پروژه، پتانسیل این پروژه این است که ورودی شما با اشارات و حرکات پاها، تکان دادن دست و مانند اینها انجام شود. الیاف رسانای توسعه داده‌ شده توسط گوگل اینقدر به الیاف پارچه مشابه است که حتی نیازی نیست دستگاه بافندگی تغییر خاصی پیدا کند. وی در توجیه این طرح گفت: این فرصتی است تا سرهای‌مان را از درون گوشی‌ها بیرون بکشیم و دوباره با دنیای واقعی ارتباط برقرار کنیم و کارهای عادی مانند تماشای یک کنسرت را به صورت عادی انجام دهیم به جای این‌که آن را ضبط کنیم.

این در حالی است که بعضی از نظریه‌پردازان در مورد تغییراتی که در زندگی روزمره با گسترش تکنولوژی اتفاق می‌افتد نگران‌اند. گسترش تکنولوژی‌های هوشمند ارتباطی، علی‌رغم مزایایی که دارد می‌تواند باعث گسترش سلطه کمپانی‌هایی اینترنتی بر اطلاعات شخصی کاربران و کنترل و خرید و فروش آن‌ها شود.

 

همچنین بخوانید:  انتشار اپلیکیشن نذر طبیعت
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗