skip to Main Content
کیوسک

یک میلیون لیتر بنزین برای چرخ‌زدن خودروهای لوکس

برآوردهای «ماهنامه تصمیم» نشان می‌دهد که چرخ‌زدن خودروهای لوکس در شش خیابان تهران در دو روز پایانی هفته بین ساعت ۲۰ تا ۲۴ ، باعث سوزانده‌شدن حدود یک میلیون لیتر بنزین تنها در این مناطق می‌شود.

با احتساب قیمت هر لیتر بنزین فوب خلیج‌فارس در یک هفته گذشته در حدود ۵۱ سنت، خودروهای لوکس ۱.۵ میلیارد تومان ثروت ملی را مصرف می‌کنند‎‎؛ فقط برای تردد در خیابان‌هایی که کل مسافت آن‌ها  کمتر از یک دهم درصد مسافت خیابان‌ها و بزرگراه‌های کل شهر تهران است. مبنای این گزارش، ۶ خیابان محبوب خودروهای لوکس چون سعادت‌آباد،پاسداران،ایران زمین،جردن،نیاوران و بلوار اندرزگو بوده‌است.

این میزان مصرف در روز پایانی هفته بیش از مصرف بنزین یک روز یک استان مانند ایلام است. براساس آمارهای موجود به‌طور میانگین روزانه ۷۶۴هزار لیتر بنزین در استان ایلام مصرف می‌شود؛ در حالی‌که تنها به دلیل چرخ زدن خودروهای لوکس در ۶ خیابان تهران در دو روز هفته و در ۸ ساعت یک میلیون لیتر بنزین هدر می‌رود.

پیش از این درباره واردات خودروهای لوکس به بازار ایران و نقش نهادهایی مانند کمیته امداد مسائلی مطرح شد که در نهایت با عقب‌نشینی وزیر کشور در مجلس مسکوت مانده‌است.

همچنین بخوانید:  مرگ لطیفه رحمانی و ممنوعیت پیوند اعضا برای اتباع افغانستانی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗