skip to Main Content
تزریق آسترازنکای تقلبی در تهران
کیوسک

تزریق آسترازنکای تقلبی در تهران

سه هزار نفر در تهران آسترازنکای تقلبی زده‌اند. به گزارش روزنامه شرق، رئیس پلیس امنیت عمومی ایران اعلام کرده است که به کسانی که در تهران، منطقه‌ی دزاشیب و خیابان عمار بوده‌اند واکسن تقلبی زده شده است.

به گزارش‌ وال‌استریت ژورنال واکسن‌های تقلبی کرونا در بسیاری از کشورها مشکل‌زا بوده‌اند. گروه‌ها و شبکه‌های خلافکار به امید دستیابی به میلیون‌ها دلار پول با کشورهای مختلف و سازمان‌های مختلف ارتباط برقرار کرده‌اند. بسیاری از کشورها از جمله جمهوری چک، اتریش، آرژانتین و کلمبیا اعلام کرده‌اند که دولت‌هایشان با پیشنهادهای واکسن تقلبی دست و پنجه نرم کرده‌اند. به گفته‌ی این دولت‌ها پیشنهادهای واکسن‌های تقلبی مربوط به برندهای آسترازنکا، فایزر و جانسون و جانسون بوده است.  بعضی از این پیشنهادات حتی تا پای قرارداد هم رسیده‌اند.

برای دوری از خریداری واکسن‌های تقلبی کشورهای مختلف ساز و کارهایی تعبیه کرده‌اند، مثلا فرانسه واکسن‌ها را از طریق کمیسیون اروپا خریداری می‌کند. برزیل هم با توجه به تجربه‌های مشابه از خرید واکسن از طریق بنگاه‌های واسط سر باز می‌زدند. در حالی‌که کشورهایی مثل سازمان سلامت اتریش واکسن‌های خود را مستقیما از کارخانه‌های دارویی تولید کننده واکسن می‌خرند. اما کماکان خرید واکسن از بازارهای غیر رسمی در همه‌ی کشورها امری خطرناک تلقی می‌شود.

خرید واکسن‌های تقلبی در ایران با توجه به موج افزایشی کرونا، بسیار نگران کننده است، یکی از مقامات انتظامی ارزش ریالی واکسن‌های تقلبی خریداری شده در ایران را حدود ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده است.

سعید راستی، معاون عملیات پلیس امنیت، نیز گفته است که «یک باند» چهار نفره در کرج دست‌کم به سه هزار نفر در تهران واکسن تقلبی فروخته‌اند. اعضای این باند واکسن‌های تقلبی را در ازای دریافت «مبالغ کلانی» به مشتریان عرضه کرده‌اند. مشخص نیست که محتوایی که به این افراد تزریق شده است چیست.

همچنین بخوانید:  آنچه تاکنون درباره واکسن جانسون و جانسون می‌دانیم
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗