skip to Main Content
«ملاحظات بیشتر» دلیل مرگ توله‌شیرهای باغلارباغی
کیوسک

«ملاحظات بیشتر» دلیل مرگ توله‌شیرهای باغلارباغی

به گزارش یکی از روزنامه‌‌های آذربایجان شرقی؛ سرخاب، مدیرعامل این باغ‌وحش باغلار باغی «ملاحظات بیشتر» هیئت‌مدیره را یکی از دلایل مرگ توله‌شیرها درهفدهم تیرماه بیان کرده است.
بر طبق گزارشی که سحر فکردار از طرف این روزنامه تهیه کرده است، اداره محیط زیست آذربایجان شرقی، دامپزشک و مسئولین باغ‌وحش باغلارباغی همگی معتقدند که دلیل مرگ این توله‌شیرها نارس بودن آن‌ها در هنگام تولد است هرچند که به نظر می‌رسد که دلیل تولد نارس این توله‌شیرها مشخص نیست و گزارشی واضحی نیز از وضعیت سلامت ماده‌شیر در طول دوران بارداری در دسترس نیست و حتی زمان جفت‌گیری شیرها هم دقیقا مشخص نیست.
بنا به این گزارش، آیینی، مدیرعامل جدید این باغ‌وحش اعلام کرده است که یکی از توله‌ها در همان لحظه تولد زندگی‌اش پایان یافت و توله دیگر هم فقط پنج روز دوام آورده است. او همچنین در پاسخ به اینکه چرا توله زنده طی چند روز برای درمان به مرکزی تخصصی انتقال داده نشد، می‌گوید: «این مجموعه به صورت هیات مدیره‌ای اداره شده و تصمیم‌ها هم به صورت شخصی گرفته نمی‌شود. برای همین در تمام موارد باید ملاحضات بیشتری را مد نظر قرار داد.»
گفتنی‌ست که پیش از این اتفاق نیز موضوع عدم رعایت استانداردها و رسیدگی صحیح به حیوانات مجموعه باغ وحش باغلارباغی موجب اعتراض فعالان محیط زیست و دوستداران حیوانات شده بود و عکس‌های منتشر شده از آنجا بازتاب گسترده‌ای داشت. همچنین لازم به ذکر است که طی چندماه گذشته حیوانات اسیر بسیاری در ایران از بین رفته‌اند. طی چند روز گذشته تصاویری از مرگ یک راکون و یک گوزن در رسانه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که در اثر گرما و کم‌آبی زندگی‌شان در دزفول پایان یافته‌است. همچنین چند ماه گذشته دو گورخر که یکی از آن‌ها باردار بوده در جیرفت در اثر بدرفتاری از بین رفته‌اند و پرندگان بسیاری در باغ پرندگان قم نیز از بین رفته‌اند.

همچنین بخوانید:  بزرگداشت پرویز شفا در دانشگاه هنر برگزار می‌شود
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗