skip to Main Content
نمایشگاهی از آثار هنری منتخب نگهبانان موزه
کیوسک

به زودی در موزه بالتیمور در آمریکا

نمایشگاهی از آثار هنری منتخب نگهبانان موزه

نگهبانان موزه، افرادی که احتمالا بیشتر از هر کس دیگری وقت خود را صرف دیدن آثار هنری می‌کنند، قرار است به زودی به عنوان کیوریتورهای مهمان، نمایشگاهی را در موزه‌ی بالتیمور (مریلند، ایالات متحده) ترتیب دهند.

برای نمونه یکی از نگهبانان مجموعه‌ای از مجسمه‌های پیشاکلمبی را برای نمایش برگزیده تا به گفته‌ خود «فرهنگ پورتوریکن-آمریکایی خود را نمایشگاه تزریق» کند. یا نگهبانی دیگر تابلویی از یک نقاش محلی خود آموخته‌ی قرن نوزدهمی را انتخاب کرده که تصویری‌ست از طبیعت اطراف از بالتیمور قدیم توسط نقاشی که هیچ‌کس حتی نامش را هم نشنیده و حالا محله‌ای‌ست که این فرد در آن ساکن شده است. نگهبان دیگری که پیشینه‌ی آموزش در آواز کلاسیک دارد نیز اثری از ماکس بکمن را برگزیده است. چرا که در این تابلو «ماتیلدا، زن دوم بکمن که ویولونیست بود به تصویر درآمده. کسی که نوازندگی خود را رها کرد و بیشتر وقت خود را صرف بکمن کرد تا بتواند نقاشی‌کردن را ادامه بدهد» این افسر مراقبت از موزه در ادامه می‌افزاید « زن اول بکمن هم خواننده‌ی اپرا بود، به نظرم این نقاشی بازتاب‌دهنده‌ی مسیر فاصله‌ گرفتن من از موسیقی‌ست»

به گفته‌ یکی از کیوریتورهای اصلی موزه، این نمایشگاه که قرار است در مارس ۲۰۲۲ برگزار شود، «حفاظت از هنر» نام دارد و قرار است منتخبی از کارهایی باشد که نگهبانان آنان را طنین صدای خود می‌دانند و «پرسپکتیوهای متفاوت در سلسله‌مراتب موزه» را به نمایش بگذارد.
این مورخ هنر و کیوریتور موزه که این کارمندان را در برپایی این نمایشگاه کمک می‌کند، در ادامه می‌افزاید «نگهبانان موزه، از آثار حفاظت می‌کنند، با مردم تعامل دارند و واکنش‌هایی را می‌بینند که مسئولین رده‌بالای موزه -که معمولا در دفترهایشان هستند- از آن‌ها مطلع نیستند. استدلال‌های قوی و بسیار شخصی‌ای که هر کدام از این افراد برای کارهای انتخابی خود مطرح کرده‌اند، مرا تحت تاثیر قرار داده، چرا که بسیار با رویکردهای به‌اصطلاح آموزش‌دیده و فیلترشده‌ متفاوت است».

همچنین بخوانید:  روایت یک منبع محلی از واقعه سراوان
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗