skip to Main Content
۳۰ میلیارد پول مددجو صرف کارت هدیه به مسئولان شد
کیوسک

گزارش سازمان بازرسی کل کشور از تخلفات سازمان بهزیستی تهران

۳۰ میلیارد پول مددجو صرف کارت هدیه به مسئولان شد

سازمان بازرسی کل کشور در جدیدترین گزارش خود از تخلفات نسبتا گسترده در اداره کل بهزیستی استان تهران خبر داد.

بازرسان در جریان بازرسی از معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان تهران مشاهده کردند، بالغ‌بر ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی به جای مصرف برای مددجویان در غیر مورد معین هزینه شده که بعضاً محل و نحوه هزینه‌کرد این وجوه مشخص نبوده و بخشی نیز به‌صورت وجه نقد و کارت هدیه به مسئولان اداره بهزیستی استان تهران و اشخاص مدنظر ایشان پرداخت‌ شده است.

سازمان بازرسی کل استان تهران توانسته فقط ۴ میلیارد تومان از این مبلغ را به خزانه دولت بازگرداند.

همچنین تعداد ۷ هزار ویال واکسن آنفولانزا برای واکسیناسیون افراد تحت پوشش در سطح استان تهران تحویل اداره کل مورد بازرسی شده اما مسئولان قادر به ارائه اسناد لازم در خصوص چگونگی مصرف آن نبوده‌اند. بازرسان همچنین تعداد ۱۷۲۸ حساب بانکی متعلق به افراد فوت شده که به‌صورت ماهانه مستمری به آن حساب‌ها واریز می‌شد، شناسایی کردند.

طبق این گزارش، همچنین پلاک ویژه خودروی معلولان برای ۷۵۳ فرد فوت شده کماکان فعال بوده و مضاف بر این برخی دارندگان پلاک مذکور نیز فاقد شرایط لازم بوده‌اند.

دبیرکل بهزیستی استان تهران در واکنش به گزارش سازمان بازرسی کل کشور این تخلفات را به نوعی تایید کرده اما گفته:« موارد ذکر شده مربوط به دوره‌های قبل بوده است.»

این اولین بار نیست که گزارش هایی از تخلفات و فساد در سازمان بهزیستی منتشر می شود. پیش تر نیز معاون رفاه وزارت کار خبر داده بود که ۳۷۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت که فوت کرده‌اند، اسم‌شان در فهرست مراکز نگهداری و توانبخشی وابسته به بهزیستی به عنوان افرادی که خدمات دریافت می‌کنند، ثبت شده بود.

همچنین بخوانید:  ۶۲ درصد بیماران کرونایی بی‌کار شده «زن» هستند

به گفته کمپین معلولان این آمارسازی جعلی برای گرفتن بودجه و پول بیشتر توسط مراکز وابسته بوده است. فعالان این کمپین با اشاره به فسادهای مالی در سازمان بهزیستی معتقدند، در جامعه این طور تلقی می شود که بی‌سوادی، فقدان اشتغال، مرگ‌های زودرس و دردهای جسمانی افراد دارای معلولیت، به دلیل فقر و نداری است اما درست این است که نگوییم فقر، زیرا اینان اموال داشته‌اند ولی اموال‌شان توسط خائنانی مورد دستبرد قرار گرفته و این اموال را به نفع خود غصب کرده‌اند.

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗