skip to Main Content
سی و پنجمین سالگرد چرنوبیل
کیوسک

سی و پنجمین سالگرد چرنوبیل

رویترز به مناسبت سی و پنجمین سالگرد حادثه چرنوبیل مجموعه عکسی از منطقه‌ای که نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل در آن واقع بود منتشر کرد. اوکراین درتلاش برای جذب توریست قصد دارد تا این منطقه را به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت برساند.

دولت شوروی سابق، ۲۶ آوریل را سالگرد فاجعه هسته‌ای ۱۹۸۶چرنوبیل اعلام کرد. فاجعه‌ای که در آن رآکتوری واقع در ۱۰۸ کیلومتری کیف، طی انجام تست منفجر شد. این افنجار بدترین سانحه هسته‌ای تا به این تاریخ را رقم زده است. ابرهای رادیواکتیو به نقاط دیگر اروپا هم سفر کردند و صدها هزارنفر مجبور به ترک محل‌ زندگی‌شان شدند.

۳۱ کارگر و آتش‌نشان بر اثر انفجار جان دادند، علت مرگ بیشتر آن‌ها تماس مستقیم با آلودگی رادیواکتیو بود. هزاران نفر پس از انفجار با بیماری‌های ناشی از آلودگی‌های رادیواکتیو مانند سرطان دست و پنجه نرم کردند. تعداد دقیقی از آسیب‌دیده‌های فاجعه چرنوبیل در دسترس نیست، اما آن‌چه مسلم است، ادامه‌دار بودن بیماری‌های ناشی از این آلودگی‌ها در نسل‌ بعد است.

زمین‌های اطراف چرنوبیل در این سال‌ها دست‌نخورده باقی مانده است و عکس‌هایی که گلب گارانیش از این نیروگاه‌ بزرگ و زمین‌های اطراف آن ثبت کرده است، تصویر جالبی از روح این اتفاق تکان‌دهنده به دست می‌دهد.

همچنین بخوانید:  دروغ‌های بیشتر
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗