skip to Main Content
تداوم تعلل مسئولان در بستن مرزها و اعلام تعطیلی عمومی
کیوسک

تداوم تعلل مسئولان در بستن مرزها و اعلام تعطیلی عمومی

به گزارش ایرنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت امروز اعلام کرد: ویروس کرونا از کشور هند از مرزهای شرقی وارد ایران شد، و نمونه‌هایی از ویروس آمده از کشورهای آفریقایی هم در ایران شناسایی شده است.

این در حالی است که کشور هند هفته بسیار سختی را پشت‌سر گذاشته است، هفته‌ای که در آن هند با ابتلای روزانه ۳۰۰ هزار نفر رکورد ابتلا به ویروس در جهان را از آن خود کرد. حالا کشور هند با کمبود تخت برای بیماران اورژانسی و مهم‌تر از آن کمبود اکسیژن مواجه است. مواردی که منجر به بالا رفتن تعداد کشته‌شدگان شده است. نحوه مدیریت همه‌‌گیری توسط دولت هند بسیار مورد نقد قرار گرفت. نیویورک تایمز در مقاله‌ای که روز گذشته منتشر شد، روند کنترل شیوع در هند و اقدامات دولت هند در رابطه با اعمال محدودیت‌ها را به شدت به باد انتقاد گرفت.

جالب است که بدانید  مرزهای شرقی ما با هند، هنوز باز است، و تازه امروز وزیر بهداشت در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، بر ارائه مستمر گزارش کنترل مرزهای استان‌های شرقی، جنوب شرقی و مرزهای دریایی جنوب و پروازهای ورودی از کشورهای پاکستان و هندوستان، تاکید کرده است.

اما آمار مبتلایان از شمال تا جنوب کشور همچنان صعودی است؛.۱۰ شهرستان خوزستان از جمله خرمشهر و آبادان در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی و هشت شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند. در کردستان فقط در بیست و چهار ساعت گذشته ۳۰۵ مورد ابتلای جدید گزارش شده است. رئیس ستاد مقابله با کرونا در کرمان، روزهای پیش‌رو را روزهای سختی برای این استان خواند. و شمار کشته‌شده‌ها در گیلان روندی صعودی را طی می‌کند. و بیمارستان‌های تبریز در روزهای گذشته با کمبود اکسیژن درگیر بوده‌اند.

همچنین بخوانید:  «شهرهای بزرگ را باید قرنطینه کنیم»

اتفاقات اخیر هند نشان داد که بی‌تحرکی و فقدان استراتژی و سردرگمی بعد از یکسال همچنان در مقامات وجود دارد و حتی ثبت رکورد مبتلا در جهان هم زنگ خطر را برای مقامات هند به صدا در نیاورده است. دولت چه تضمینی به مردم می‌دهد که در روزهای آتی کمبود اکسیژن و تخت بیمارستانی گریبان‌گیر ما هم نشود؟ امروز شنیده‌ها حکایت از کمبود تخت بیمارستانی در شهرهای مختلف بالاخص تهران دارد و اخبار نگران کننده‌ای در مورد کمبود اکسیژن به گوش می‌رسد.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗