skip to Main Content
قانون حمایت از سقط جنین در مجلس آرژانتین رای آورد
کیوسک

قانون حمایت از سقط جنین در مجلس آرژانتین رای آورد

پس از سال‌ها تلاش کنشگران آرژانتینی، جمعه گذشته، در نشست ۲۰ ساعته مجلس آرژانتین حق سقط‌جنین در این کشور یک قدم دیگر به قانون شدن نزدیک شد. در صورت تصویب این قانون آرژانتین یکی از چهار کشور آمریکای لاتین خواهد بود که این حق را در کشورش به رسمیت شناخته است. به گزارش نیویورک تایمز، این یک پیروزی بزرگ برای کنشگران این کشور تلقی می‌شود. لایحه در نشست علنی با ۱۳۱ رای موافق و ۱۱۷ رای مخالف تصویب شده و برای تایید نهایی راهی سنا می‌شود.

صدها کنشگر از پنج‌شنبه‌شب در خیابان‌های اطراف مجلس منتظر اعلام نتیجه این نشست بوده‌اند، و پس از اعلام نتایج از طریق نمایشگرهای بزرگی که در خیابان برای تجمع‌کنندگان نصب شده بود، شروع به رقص و پایکوبی کرده‌اند.

دولت آلبرتو فرناندز، شعارهای بسیاری در رابطه با حقوق زنان و جامعه LGTBQ داده بود، و همچنان که آرژانتین با مشکلات فراوان اقتصادی و بحران‌های پاندمی دست و پنجه نرم می‌کند، قدم‌های قانونی بهبود شرایط این دو گروه فراموش نشده است. در آرژانتین قوانین عرفی کاتولیک حکم‌فرماست. رئیس‌جمهور آرژانتین در حمایت از این لایحه در برنامه تلویزیونی گفته است «من مصرم که این وظیفه دولت است که از حق و جان کسانی که می‌خواهند بارداری‌‌شان را متوقف کنند حمایت کند.»

اگر این لایحه تصویب شود، وضع‌حمل ۱۴ هفته‌ای نیز می‌تواند از امکانات قانونی سقط جنین بهره‌مند شود. در حال حاضر تنها موارد قانونی سقط‌ جنین مربوط به تجاوز می‌شود، اما حتی با این‌حال در بسیاری از روستاها، دکترها از ترس پیگیری و یا شرم عمومی، از جراحی سقط برای موارد قانونی هم سرباز می‌زنند.

همچنین بخوانید:  دستبرد به آب‌های فسیلی در دشت فارس

بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ دست‌کم ۶۵ زن بر اثر پیچیده‌گی‌های سقط، جان خود را از دست داده‌اند. و هفت هزار و دویست و شصد و دو دختر ۱۰ تا ۱۴ ساله، وضع حمل کرده‌اند.

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗