skip to Main Content
مجلس: سفر نوروز را به تیرماه موکول کنید
کیوسک

مجلس: سفر نوروز را به تیرماه موکول کنید

رییس کمیسیون عمران مجلس از تهیه شدن طرحی خبر داد که مردم پس از از بین رفتن کرونا تعطیلاتی داشته باشند.

رضا کوچی اضافه کرد: آنچه که ما مطرح کرده‌ایم پس از اتمام زمان شیوع بیماری کرونا و رفع این ویروس در زمان احتمالی خرداد ماه و یا اوایل تیرماه خواهد بود.

وی در خصوص جزییات این طرح افزود: در کمیسیون تلفیق ما موضوع استفاده از سهمیه بنزین و شارژ کارت‌های سوخت را در زمان دیگری پس از ایام نوروز مطرح کردیم که اعضای کمیسیون به صورت شفاهی و کلی با آن موافقت کردند.

پیش از این در مجلس تصویب شد که ۶۰ لیتر سهمیه بنزین برای سفرهای نوروزی اختصاص یابد. اما علی‌رغم اینکه رییس‌جمهور در هفته‌های پیش خبر از عادی شدن اوضاع و شکست کرونا در کشور خبر داده بود، پیش‌بینی‌ها حکایت از اوج گرفتن شیوع این ویروس تا ۲۰ فروردین دارد. بنابراین گویا مردم می‌بایست در نوروز در خانه‌ها بمانند. بنابراین امروز این مصوبه لغو شد.

مجلس در مواقع بحرانی تصمیمات زیادی گرفته است اما دولت توانسته از طریق مجاری قانونی موازی ملزم به اجرای این تصمیمات نباشد یا مانع تصویب آن شود. در آبان امسال مجلسی‌ها از الزام دولت به تعدیل افزایش ناگهانی قیمت سوخت سخن به میان آوردند که در نهایت از این تصمیم خود انصراف دادند. گویا تنها زمانی که تکلیف این ۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای و تعطیلات نوروزی مشخص می‌شود آخر پاییز شیوع ویروس کروناست.

همچنین بخوانید:  کمبود سوخت و برق در لبنان
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗