skip to Main Content
مذاکرات محرمانه‌ آمریکا و اطرافیان نیکولاس مادورو
کیوسک

مذاکرات محرمانه‌ آمریکا و اطرافیان نیکولاس مادورو

بنا به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات آمریکایی به تازگی مدعی شده‌‌اند که با اعضای ارشد حزب سوسیالیست ونزوئلا مذاکرات محرمانه‌ای داشته‌ که در آن اطرافیان نیکلاس مادورو به دنبال ضمانتی بوده‌اند تا امنیت آنان در صورت برکناری احتمالی مادورو تضمین شود. 

خبرها حاکی از آن است که طی ماه گذشته در کاراکاس، رئیس مجلس قانون‌گذار ونزوئلا،  دیوسدادو کابیو – که بعد از مادورو قدرتمندترین سیاست‌مدار ونزوئلا شناخته می‌شود- با اعضای دولت ترامپ ارتباط داشته است. آسوشیتدپرس حاضر به انتشار اسامی افراد مذاکره‌کننده با کابیو نشده‌ است و هنوز مشخص نیست که آیا مادورو نیز در جریان این مذاکرت باشد یا خیر. مقامات آمریکایی تاکید کرده‌اند که به هیچ عنوان به دنبال جایگزینی مادورو با کابیو نیستند. بنا به گفته‌ی ایشان، مذاکرات در این سطح با سایر افراد پرنفوذ در حزب حاکم ونزوئلا نیز در جریان است. 

اگرچه کابیو هنوز در این باره اظهار نظری نکرده‌ است ولی بنا به گفته‌ یک مقام مطلع، آمریکا به شدت متمایل است تا ارتباطش با کابیو را حفظ کند. این مقام مطلع در ادامه افزود که به نظر نمی‌رسد کابیو قصد خیانت به مادورو را در این مذاکرات داشته باشد و پیشتر هم شرط کرده‌‌ است، که تنها با اطلاع مادورو و در صورتی با آمریکایی‌ها ملاقات می‌کند، که این دیدارها گامی در راستای برداشتن تحریم‌ها باشد. بنا به گفته‌ی فرد مطلع دیگر نیز مادورو کاملا با حواس جمع و آگاهانه در این ملاقات حاضر شده‌ است. 

به گفته‌ی برخی از کارشناسان، احتمالا آمریکا به دنبال این است که بتواند از افراد داخل حزب حاکم ونزوئلا که ممکن است از مادورو روی بگردانند، محافظت کند. آمریکایی‌ها بارها اعلام کرده‌اند که اگر اعضای حزب سوسیالیست ونزوئلا دست به «اقداماتی موثر و معنادار بزنند» تا به حاکمیت مادورو پایان دهند، این حزب از شمول  تحریم‌ها خارج خواهد شد. همانطور که در ماه می امسال با خروج ژنرال مانوئل کریستوفر فیخوئرا از ونزوئلا، امریکا به تحریم‌هایی که علیه این رییس اسبق سازمان اطلاعات دولت مادورو در ونزوئلا اعمال کرده بود، پایان داد.

هنوز مشخص نیست چه کسی قدم اول را برای این ملاقات کابیو را برداشته است ولی بنا به گفته‌ی مقامات آمریکایی، طی این ملاقات لحن کابیو بر خلاف انتظار آن چنان وفادارانه به حزب نیز نبوده است. طبق قانون ونزوئلا کابیو این اختیار را دارد تا مادورو را برکنار کند.

همچنین بخوانید:  صلیب شکسته نازی‌ها بر فراز ساختمانی در تهران
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗