skip to Main Content
معلمان هنگ‌کنگی به معترضان پیوستند
کیوسک

معلمان هنگ‌کنگی به معترضان پیوستند

معلمان معترض در هنگ‌کنگ هم‌زمان با فرارسیدن موعد جدید برپایی اعتراضات تعطیلات آخر هفته در این دولت‌شهر، به سمت اقامتگاه رسمی رئیس اجرائی هنگ‌کنگ تظاهرات کردند. به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، منابع خبری گزارش دادند در میدانی در منطقه مالی هنگ‌کنگ ابتدا تجمع این معلمان معترض شکل گرفته و سپس معترضان به سمت مقر دولت راهپیمایی خود را آغاز کردند. این معترضان علامت‌هایی حمل می‌کردند که روی آنها نوشته شده بود از نسل بعدی محافظت کنید و تعداد زیادی از آنان نیز زیر بارش باران چتر حمل می‌کردند.
این معلمان گفتند در عین حال به دنبال نشان‌دادن حمایتشان از معترضان مخالف سیاست‌های دولت هنگ‌کنگ نیز هستند؛ معترضانی که بسیاری از آنها را دانشجویان تشکیل می‌دهند. آنها گفتند که دولت هنگ‌کنگ باید به خواسته‌های معترضان پاسخ دهد و در عین حال خواستار رسیدگی به آنچه خشونت پلیس برای متفرق‌کردن تظاهرکنندگان خواندند، شدند.
اعتراضات تعطیلات آخر هفته مصادف با روزهای شنبه و یکشنبه در هنگ‌کنگ اکنون دهمین هفته خود را تجربه می‌کند و نشانه‌ای از فروکاسته‌شدن نداشته است. روز گذشته همچنین یک راهپیمایی به سمت بندر ویکتوریا در هنگ‌کنگ و یک تجمع حامیان دولت هنگ‌کنگ نیز برنامه‌ریزی شده است. معترضان همچنین برای امروز فراخوان برپایی تجمع در پارک ویکتوریا را صادر کردند. این معترضان خواستار استعفای کری لام، رئیس اجرائی هنگ‌کنگ و برگزاری انتخابات دموکراتیک در این منطقه و در عین حال انجام تحقیقات مستقل درباره استفاده نیروهای پلیس از زور هستند.
چند روز پیش گزارش شد که نیروهای شبه‌نظامی پلیس خلق چین رزمایش‌هایی را در مرز با هنگ‌کنگ در منطقه «شنژن» برگزار کردند که به گمانه‌زنی‌ها درخصوص احتمال اعزام آنها به هنگ‌کنگ دامن زده است. روز گذشته نیز گزارش شد که گروهی از افسران این نیروی پلیس حین برگزاری مانور در داخل یک استادیوم ورزشی مشاهده شده‌اند و ده‌ها کامیون و خودروی دیگر نظامی در داخل و خارج از این مجموعه پارک شده بودند.
چین می‌گوید برنامه‌ای برای پایان‌دادن قهرآمیز به اعتراضات در هنگ‌‌کنگ ندارد، اما در صورت لزوم چنین امری منتفی نیست. چین گفته است هرگاه دولت اجرائی هنگ‌‌کنگ نتواند آرامش را برقرار کند، چین مداخله خواهد کرد.

همچنین بخوانید:  محاکمه دانشجویان معترض
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗