skip to Main Content
طبق دادگاه بریتانیا رانندگان اوبر کارگرند نه خویش فرما
کیوسک

طبق دادگاه بریتانیا رانندگان اوبر کارگرند نه خویش فرما

یک دادگاه تجدید نظر در لندن با رد درخواست شرکت سفارش خودرویآنلاین اوبر اعلام کرد رانندگان آن را نه خویش‌فرما، بلکه به‌عنوان کارگر به رسمیت می‌شناسد.

در بریتانیا، افراد خویش فرما تنها از حداقل بیمه بهداشت و سلامت برخوردارند. اما کارگران مطابق قانون کار، حداقل دستمزد، دریافتی زمان مرخصی و عیدی سالانه را دارند.

اوبر اعلام کرده که با وجود شکست در این دادگاه، این بار در دادگاه عالی خواهان تجدیدنظر در حکم خواهد شد.

اوبر یک سرویس درخواست تاکسی آنلاین است که در بسیاری از کشورهای جهان با استقبال مواجه شده است. مقر این شرکت در سان‌فرانسیسکو (سیلکون ولی) قرار دارد. مشتری‌ها با استفاده از اپلیکیشین اوبر درخواست خودروی با راننده می‌کنند. اپلیکیشن اسنپ در ایران معادل اوبر به شمار می‌رود.

دو راننده در سال ۲۰۱۶ با ثبت دادخواستی در دادگاه کار بریتانیا استدلال کردند که شرکت اوبر با اعمال کنترل زیاد، خواستار در دسترس بودن بیش از حد آن‌ها بوده است. این مرجع قضایی یک سال بعد با قبول این دعوی اعلام کرد رانندگان اوبر کارگر و تحت حمایت قانون کار هستند.

شرکت تکنولوژی‌های اوبر که تقریبا تمام رقبای سنتی‌اش را از میدان به در کرده در سال ۲۰۰۹آغاز به کار کرد و هولدینگی است که به جز سفارش آنلاین خودرو، اپلیکیشن‌هایی دارد که دلیوری غذا و به اشتراک‌گذاری دوچرخه را نیز ارایه می‌دهند.

قدرت گرفتن کمپانی‌هایی مانند اوبر باعث تضعیف اتحادیه‌های تاکسی‌رانان است.با تضعیف اتحادیه‌های تاکسی‌رانان رانندگان توان کمتری برای ثابت نگه‌ داشتن حق کمیسیون خواهند داشت.

 

همچنین بخوانید:  درآمد پایه همگانی در سوئیس به رای گذاشته می‌شود
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗