skip to Main Content
وام فقط ۲۶ درصد قیمت خانه را پوشش می‌دهد
کیوسک

وام فقط ۲۶ درصد قیمت خانه را پوشش می‌دهد

به گزارش ایسنا، در حال حاضر با توجه به میانگین قیمت مسکن، تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی زوجین حدود ۲۶ درصد قیمت یک واحد ۶۰ متری را در شهر تهران پوشش می دهد.

هم اکنون میانگین قیمت مسکن شهر تهران شش میلیون و ۹۷۰ هزار تومان است. بعد از جهش قیمت مسکن شهر تهران که از ابتدای سال جاری آغاز شد و در تیرماه به ۵۴ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال قبل رسید، شاید انتظار متقاضیان این باشد که رقم تسهیلات نیز افزایش پیدا کند؛ موضوعی که بر اساس شواهد، با توجه به کمبود منابع بانکی و عدم توان طرف تقاضا در پرداخت تسهیلات، فعلا در دستور کار قرار ندارد.

تا قبل از رشد شدید قیمت مسکن که از حدود ۸ ماه قبل روند تدریجی آن آغاز شد، سقف تسهیلات مسکن به طور میانگین حدود ۵۰ درصد قیمت یک خانه ۶۰ متری را در شهر تهران پوشش می‌داد، اما هم اکنون این رقم به حدود ۲۶ درصد یک واحد ۶۰ متری در شهر تهران تنزل یافته است.

هم اکنون اقساط وام ۱۶۰ میلیون ۱۲ ساله با نرخ سود ۸ درصد حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که از عهده بسیاری از اقشار خارج است.

بر اساس اصل ۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلام ایران: «داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند».

همچنین بخوانید:  جزیره‌ای از زباله‌های پلاستیکی در دریای مدیترانه
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗