skip to Main Content
اسرائیل به زندانیان عضو حماس اجازه تماشای جام‌جهانی را نمی‌دهد
کیوسک

اسرائیل به زندانیان عضو حماس اجازه تماشای جام‌جهانی را نمی‌دهد

جلعاد اردان وزیر امور امنیت داخلی اسرائیل به رئیس  امور زندان‌های این کشور دستور داده تا مانع تماشای بازی‌های جام‌جهانی روسیه توسط زندانیان عضو حماس شود.

اردان این دستور را با هدف واداشتن حماس به تحویل جنازه دو سرباز اسرائیلی، هدار گولدین و اورون شاول، به همراه آزادی آورا منگیستو و هشام السید، دو شهروند اسرائیل که سالها‌ست در غزه در اسارت به سر می‌برند صادر شده است. این واپسین نمونه از اقدامات مشابه اردان برای فشار به حماس و علیه زندانیان وابسته به آن است. پیش از این او به تعلیق ملاقات‌ این زندانیان با خانواده‌هایشان، جلوگیری از اعاده اجساد کشته‌شدگان حماس و وخامت شرایط زندان برای این دسته از زندانیان  و اکتفا به حداقل‌ معیارهای تعیین‌شده توسط قوانین بین‌المللی در مورد آن‌ها دست یازیده بود.

تصمیم اخیر یکشنبه گذشته در نشستی بین اردان و رئیس امور زندان‌ها افرا کلینجر و سایر مقامات اعلام شد. آن‌ها با توافق بر سر تغییر مقررات مربوطه تصمیم به ممانعت از تماشای تلویزیون یا برخی شبکه‌های مشخص از جانب تمامی زندانی‌های امنیتی شدند. پس از اینکه مقامات حاضر در این نشست دریافتند مقررات و قوانین وضع‌شده در سال ۱۳۷۶ مستوجب اجازه به زندانیان برای تماشای تلویزیون اند، اردان طی دستورالعملی به وکلای وزارت تحت امرش خواستار تغییر این مققرات به نحوی شد که دامنهء اختیارات امور زندان‌ها در گزینش شبکه‌هایی که زندانیان (امنیتی) تماشا می‌کنند افزایش یابد.

وزیر امنیت داخلی اسرائیل در این رابطه گفت:«من قصد ندارم به تروریست‌های [کذا] حماس اجازهء‌تماشای جام‌جهانی را بدهم در حالی که اجساد سربازانمان و همین‌طور شهروندان ربوده شدهء [کذا] ما همچنان در غزه نگه داشته می‌شوند.» او افزود، «هرکسی که از خانوادهء ملل بگسلد و به فرهنگ کشتار و ترور بپیوندد، نمی‌بایست از مسابقات ورزشی بین‌المللی لذت ببرد، مسابقاتی که مردمان مختلف در اطراف جهان را به هم متصل می‌کند. ما به سختگیری در قبال زندانیان وابسته به حماس ادامه می‌دهیم و همچنین وخیم‌تر کردن شرایط زندان برای زندانیان امنیتی وابسته به سایر سازمان‌ها را نیز در دست بررسی داریم.»

همچنین بخوانید:  فوتبال؛ ضد ملت‌گرایی، علاج بیگانه‌هراسی

بازی‌های جام‌جهانی روسیه روز ۲۵ خرداد آغاز می‌شود و یک‌ماه به طول می‌انجامد.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗