skip to Main Content
من دختری هستم که در هفده سالگی ختنه‌ام کرده‌اند
جامعه

من دختری هستم که در هفده سالگی ختنه‌ام کرده‌اند

می‌گوید بنویسید اسمم گلتاب است. سی و هفت ساله و ساکن شهرستانی در استان فارس. از معدود دختران ایرانی است  که ختنه‌اش کرده‌اند. وقتی یک زن، که طبیعت سهم زیادی از لذت جنسی به او نداده است این را می‌شنود؛ چهره در هم می‌کشد. گویی از سینه آویزانش کرده‌اند. این مصاحبه جزییات دارد، درد دارد و سانسور بردار نیست.‌

ممنونم که قبول کردید با من و خواننده‌ها حرف بزنید اگرچه می‌دانم از نظر امنیت خانوادگی بسیار آسیب‌پذیر هستید.

حدود سال هشتاد هم برای دختر مالک باغی که برادرم مراقبش بود درد دل کردم و او قول داد اگر با او برای روزنامه‌ای که کار می‌کرد مصاحبه کنم، ناشناس بمانم  و کسی بعد از آن مزاحم من و زندگی‌ام نشود. مصاحبه کردم، ولی مسئولین نگذاشتند چاپ شود. اما شاید شما بتوانید چاپ کنید. من می‌خواهم مردم بدانند که در مناطقی ازفارس، خوزستان، کردستان، آذربایجان، بندرها، سیستان و بلوچستان هنوز اتفاقات اینگونه می‌افتد و به فکر باشند.

شاید بهتر باشد واضح‌تر از مشکلاتتان با کمی جزییات صحبت کنیم. چندساله بودید که ختنه شدید؟

هفده سالم بود که موقع خودارضایی مادرم مچم را گرفت. خدا می‌داند مثل تابه نان‌پزی شدم از بس مرا کتک زد، سیاه سیاه شدم. فردای آن روز هم با خاله‌هایم برداشتند مرا بردند خانه زنی که دختران و زنان را ختنه در یک زیرزمین می‌کرد.

خودتان خبر داشتید که برای ختنه شدن آنجا هستید؟

من از حرف‌های عمه و خاله و زن‌های دورهم شنیده بودم که دختر باید ختنه بشود. مثلاً دختر خاله‌ام در دوازده سالگی ختنه شده بود. الان فهمیده‌ام که به تصمیم مادر و جسم دختر هم بستگی دارد. ما دخترها هرگز در این رابطه حرف نمی‌زدیم. خیلی زشت بود از آلت تناسلی و مسائلی که می‌گفتند زن و شوهری است حرف بزنیم. بنابراین من می‌دانستم ولی خیال می‌کردم از سر من گذشته است. نه می‌پرسیدم و نه می‌خواستم بدانم که چرا تا به حال یعنی هفده سالگی انجام نشده است. ولی وقتی من را برای این کار بردند خیلی وحشت کرده بودم. دائم می‌گفتم مگر من چه دارم که بخواهند ببرند. باورکنید وقتی من را روی آن تخت خوابانده بودند فکر می‌کردم شاید مادرم نمی‌داند آلت تناسلی من چه شکلی است و خیال کرده چیزی اضافه و آویزان دارم. دخترعمویی هم داشتم که می‌دانستم ختنه شده است ولی چون شوهر کرده بود با اینکه هم سن بودیم نمی‌گذاشتند هم‌کلام شویم. یک بار در بیمارستان بستری بود پانزده ساله بودیم، گفت دکتر و پرستارها گفتند این مرض‌هایی که هر دقیقه می‌گیرم از ختنه هست. مادرش و زن‌های دیگر به او گفتند خجالت بکش حرف نزن. ساکت باش. اینطوری دهان امثال او بسته می‌شد که ما نفهمیم. یعنی اگر یکی هم می‌خواست اعتراض کند زنان دیگر مانع می‌شدند.

و سرنوشت شما در آن زیرزمین عوض شد؟

سرنوشتم فکر نمی‌کنم چون بالاخره ما دخترهای روستایی در آن منطقه به زور شوهر داده می‌شویم به‌خصوص اگر مثل من زیبا نباشیم و ترشیده هم شده باشیم. درهفده سالگی دیگر من ترشیده بودم. اما روح و روان و جسمم را هم از من گرفتند. هنوز خاطرۀ تلخ خاله‌هایم و مادرم که مرا خواباندند و دست و پاهایم را بستند با من است. تقلاهای مرا با کتک خاموش کردند. بعد زنی که ختنه می‌کرد و خانم دکتر صدایش می‌کردند، داد و بیداد کرد که کولی‌بازی در نیاورم. الان خودم در آشپزخانه بیمارستان کار می‌کنم و می‌دانم بعضی‌ها به هرکسی که لباس سفید تن کرده دکتر می‌گویند. این هم خدا خیرش ندهد حتماً همین‌طوری بود. البته پیر بود و بعدها فهمیدم مادر وعمه‌هایم را نیز او ختنه کرده است.

همچنین بخوانید:  اردیبهشت ۶۵: وعده اردوگاه برای بدحجابان در نماز جمعه

پس زن‌های خانوادۀ شما اکثراً خودشان قربانی بودند! …و با وجود این دخترهای خودشان را هم درگیر کردند؟

این یک رسم است. کسی به‌عنوان قربانی و ظلم و اینها نگاهش نمی‌کند. برایشان مثل ختنه پسرهاست. فقط نمی‌فهمند که زن اصل موضوعش برداشته می‌شود. عین اینکه کل آلت تناسلی مرد بریده شود. من صاف شده‌ام. از همان موقع تا به حال هزارنوع مرض زنانه گرفته‌ام. قارچ رحم، عفونت ادراری، عفونت دهانه رحم، میل جنسی بد، میل هست از نظر روانی ولی از نظر جنسی هیچ چیز نداری که خوشحالت کند. هر چقدر توضیح بدهم باز هم شما درک نمی‌کنید چه می‌گویم چون شرح دادنی نیست.

بیهوش شدید؟

بله به محض اینکه چاقو را گذاشت روی بدنم فهمیدم دارد می‌برد…

منظور من بیهوش کردن شما قبل از عمل است!

نه خانم چه بیهوشی؟ فقط از یک شیشه‌ای مثل شیشه پنی‌سیلین با یک سرنگ بزرگ یک چیزی مثل آب کشید گفت بی‌حس می‌کند، به اطراف آلت تناسلی‌ام در کشاله ران زیر شکم زد. همان خودش خیلی درد داشت انگار یک‌هویی سه چهارتا پنی‌سیلین برای شما بزنند. بعد از دو دقیقه رفت و برگشت و گفت خوب دیگر دارو عمل کرده و حالا بی‌حس است. کلی منت گذاشت و پول اضافی هم گرفته بود برای آن دارو که به گفته او کمیاب است چون جنگ تازه تمام شده بود و به گفته او این چیزها را همه‌کس ندارند و گیر آوردنش سخت است و تو تا به حال نجس بودی حالا سر پیری آورده‌اند. من بخاطر گل روی مادرت قبول کردم و این حرف‌ها.

و در تمام مدت شما بسته شده بودید به تخت؟ کمی توضیح می‌دهید چطور شما را بی‌حرکت کرده بودند؟

من دختر لاغر مردنی بودم. به نظرم چهل کیلویی بیشتر وزن نداشتم. دست‌های مرا بالای تخت بسته بودند. مادرم روی شکم و سینه‌ام افتاده بود تا تکان نخورم. وقتی نفسم داشت بند می‌آمد قول دادم تکان نخورم ولی بعد موقع عمل دوباره افتاد روی شکم و سینه‌ام. خاله‌های تنومندی هم داشتم که از اطراف پاهایم را گرفته بودند و از لگن چسبانده بودند به تخت تا محل مورد نظر برای مثلاً خانم دکتر قابل رویت و قابل دسترس باشد.

شما گفتید که از شدت درد بیهوش شدید. یعنی اینکه داروی بی‌حسی عمل نکرده بود.

متأسفانه نه، چون اطراف جایی که می‌خواست ببرد بی‌حس شده بود. وقتی کل برجستگی میل جنسی مرا برید و دو طرف لبه‌ها را هم دوخت همه را احساس کردم اما قدرت تکان خوردن نداشتم یعنی یک نوع بیهوشی همراه با درد. در‌واقع مثل غش کردن. نمی‌دانم چطور توضیح بدهم.

دلیل ختنۀ دختران در منطقه شما چه بود گلتاب؟ ما می‌دانیم که در کشورهای مختلف اکثراً در آفریقا و بعضی کشورهای مسلمان این کار انجام شده برای از بین بردن میل جنسی زن یا برخی ربطش داده‌اند به اسلام. آیا برای تو و منطقۀ شما هم همین موضوع صدق می کرد؟

همچنین بخوانید:  ابرهای شهر زلزله زده دلهره می‌بارند

بله همین میل جنسی برایشان دردسر است. می‌گویند که دختر نباید داشته باشد تا خراب نشود و به راه بد نرود. از شوهرهم توقعی نداشته باشد. من بعدها از خواهرم شنیدم مادرم قصد نداشته این کار را با ما بکند ولی وقتی دیده است من خودارضایی می‌کنم خیال کرده به راه بد هم کشیده می‌شوم و خیابانی می‌شوم پس تصمیمش عوض شده است و دو خواهر دیگرم نیز در نه سالگی و پنج سالگی به تیغ سپرده شدند. خاله‌ها می‌گفتند دیگر نگذار مثل این پیر بشوند و زورت نرسد.

البته احتمال اینکه کسی از آن منطقه با شما ازدواج نکند هم وجود دارد یعنی اگر ختنه نشوید شما را طاهر نمی‌دانند.

مادرها از وحشت اینکه میل جنسی دختر رشد کرده او را ختنه می‌کنند. البته عده‌ای هم می‌گویند با ختنه نشان می‌دهید وقت شوهر کردنش رسیده و بالغ شده است. ولی خوب طوری آدم وحشت می‌کند که دیگر اصلاً مرد که نزدیکت رد بشود می‌میری.

از ازدواجتان برایمان می‌گویید و اینکه چرا بچه‌دار نشدید؟

تا بیست و هفت سالگی از نظر خانواده ترشیده شدم و چون زیبا نیستم و خواهان نداشتم  بالاخره به زور مرا به یک مرد پنجاه و شش ساله اهل منطقه خودمان دادند که زن و بچه داشت و می‌گفت از همسرش راضی نیست. در عین حال قول گرفت که بچه نداشته باشیم چون خودش هشت فرزند دارد. چهار پنج سال پیش دام و کشاورزی‌اش را به بچه‌هایش سپرد و به این شهر کوچک آمدیم تا به گفتۀ او از غرغرهای پیرزن یعنی زن اولش راحت باشیم. من هم مشغول کار در بیمارستان شدم. همین که اعتراض نمی‌کند از نظر خانواده‌ام بهترین شوهر دنیاست. البته مرد بدی نیست حداقل یک سرپناه دارم که اسیر دست زن برادر و شوهرخواهر و نان‌خور آن‌ها وقتی پدر و مادرم بمیرند نباشم. حالا شوهرم پیر شده و کمتر تقاضای رابطه زناشویی دارد ولی بالاخره برای من کمش هم وحشت‌آور است.

نظرمردهای جامعۀ کوچک شما در رابطه با این ناقص‌سازی چیست؟ مثلاً شوهرتان. آیا با او درد دل کرده‌اید؟

فکر می‌کنند از هزاران سال پیش بوده و باید باشد. مثلاً شوهر من وقتی می‌گویم چیزی از میل جنسی نمی‌فهمم می‌گوید یعنی از من ناراضی هستی؟

هرگز تلاش نکرده‌اید برای آگاه‌سازی مردم در این زمینه کاری انجام بدهید؟ شما به‌عنوان یک قربانی بهترین سند برای حل مشکل آیندگان در این زمینه هستید.

نه خانم اصلاً امکانش برایم نیست. چهاربرادرم، پسرهای شوهرم، برادرشوهرهایم و پسرعموهایم همگی چون من در بیمارستان کار می‌کنم چندبار اوائل کتکم زدند. حتی یک‌بار شوهرم را هول دادند خورد به دیوار پیرمرد، خدا رحم کرد. می‌خواستم بروم پاسگاه شکایت کنم ولی شوهرم گفت سه طلاقه‌ات می‌کنم اگر چنین غلطی بکنی همین‌طوری زیادی پر رو شده‌ای دیگر همین یک کارت مانده است. نه متأسفانه همین که با شما حرف می‌زنم شاید یکی یک‌جایی یک کاری بکند.

226 نظر
  1. حتما باید ازطریق رسانه های مجازی وسایت های ملی وشبکه های اجتماعی پرمخاطب اطلاع رسانی شود تا دیگر شاهد چنین قربانیانی نباشیم.

  2. میدونی عزیزم خیلی ناراحت شدم برات و فک میکنم خیلی ببخشیدا ولی فک میکنم باید همون کسی ک این خرافاتو و سر این مردم انداخت باید تا اخر دنیا و جهان و هرچیزی ک هست تو جهنم باشه یا روحش در عذاب باشه و واقعا بهت تبریک میگم چون من بشدت دختر ضعیفی هستم بهت تبریک میگم ک زنده موندی چون وقتی خودمو جای ت میزارم میبینم من نمیتونم تحمل کنم و خودکشی میکردم واقعا خیلی زن قوی هستی ک دووم اوردی عزیزم
    و امیدوارم تو کلللل هستی و جهان هرکسی ک ب کسی ظلم میکنه یا تبعیض جنسی قائل میشه همون بهتر بمیره و بره ب درک
    با عرض پوزش

  3. اشتباه میکنید بانو من قبول دارم که اکثر مرد ها کمی تنوع طلب هستند یا به قول شما هول شدن ولی بعضی ها هم اخلاق خوبی دارند به نظرم عشق آدم پاک میکنه ولی اتیشی هست که زود خواموش میشه ولی دوست داشتن هیچ وقت خواموش نمیشه .فراموش نکنیم که خیلی از بانوان هم هستن که رفتار مناسبی ندارند کسی بدون حجاب میاد بیرون به ما ربطی نداره ما خودمون باید مواظب چشمای خودمون باشیم

  4. ببین مادرت اینکارو بخاطر خرافاتی ک باور داشته انجام داده اینکار بسیار خشونت آمیزه

  5. آدم چقدر میتونه جاهل باشه نادون باشه ک با زن ها و دختر های جماعت اینکارو کنن واقعا متاسفم از کسایی ک باعث قتل روح دختر ها میشن!!!! دختر هارو ختنه میکنید؟واسه اینکه روحشان پاک باشه؟آگه شما این چیز هارو درست میبیند باید بگم ک سخت در اشتباهید این یک ظلم ب یک دختر یا زن است چرا ک دختر دیگر بی حس بی روح میشود و وقتی متاهل میشود همسرش از آن زده میشود ب هر حال مرد است و دوست دارد زنش در همه چیز با آن همراهی کند…پس لطفا قبل از اینکه کاری کنید و دختر های خودتوت رو مجبور کنید ک تن ب این خواسته دهد فکر کنید و تحقیق کنید

  6. ختنه هم برای پسر و هم مخصوصن برای دختر خیلی بد است
    لعنت بر مادر و پدر کسی که این کارا در حق زنان انجام دهد

  7. شما میگی جایی خوندم
    اولا کجا خوندی؟
    دوما نویسندش کی بوده؟
    سوما عقل که داری اقای محترم نمیگم فکر کن میگم تحقیق کن
    چهارما از همین حرفت مشخصه که به هیچ عنوان اطلاعات کافی و درستی نداری در نتیجه بهتره بری وتوی اولین فرصت کمی درباره ساختار جسمی و جنسی مرد و زن و تفاوت های اون دو جنس در این مورد تحقیق کنی
    تا بعدش خودت بفهمی که حرفت درسته یانه.

  8. بیچاره
    چقد گناه داشت…دلم کباب شد براش
    چقد پایین بودن سطح فرهنگ بدههه

  9. آقا ناصر زن ها هم لذت می برند مطمئن باشید فقط مردها نیستند و در ضمن جای حرف باقی نذاشته بعضی کارهای مردم عقل و منطق و شعور انسانیمون کجا رفته؟؟؟؟؟؟؟

  10. بعضی از دوستان گفتن کع ختنه روح آدم رو پاک میکنه اصلا وقتی میلی به رابطه جنسی نباشه اینکه روح آدم پاک شه چه ب درد میخوره خواهشمندم درایباره رسیدگی شه

  11. مادر، نامادری، عمه، خاله، مادربزرگ نقششون در ختنه دختر زیاده، از چهارسالگی هر دختری هر حرفی میزد اینا بهش میگفتن بیحیاس باید ختنه ش بشه نامادری همسایه هفت دختر رو با کمک یه قابله و زنای همسایه ختنه کرد گفت بیحیان پدر بیعرزه هم ازش تشکر میکرد اونوقتا یکیشون همسن من بود دوازده سالش بود دیدمش فقط برجستگی تکمه مانند رو میبریدن چندتا دختر دیگه همسایه هم همونوقت قربانی شدن مادرم خاست همون وقت منم ختنه کنه که فرار کردم نزاشتم هر بار بزور میگفت با ناخن گیر مثل ناخن کمیشو میبرم الانم هی انگ ختنه نشده بیحیا بهم میزنه چند بارم خودش خاسته اینکارو روم انجام بده نزاشتم هرچیم میگم زشته بیستوهشت سالمه میگه الان بهتر بدست میادلعنت به هر چی عقب موندس

    1. نمی‌دونم چطوری میتونم همدردی کنم ولی خیلی مراقب باش که خفتت نکه و باهات اون کارو انجام نده

  12. من جایی خوندم ختنه زن روح او را پاک میکنه و رنگ رخسار را نیکو می کنه اما قبل از بلوغ نه زمانی که مادرش مچش را گرفته اما روش هایی مثل گیاهخواری یا خوردن غذاهای سرد و یا ازدواج و تزکیه نفس هم وجود داره اما گمونم اگه قبل از بلوغ این کار را بکنند اونم بهداشتی و طبق نظر جراح زیبایی و طبق اصول بهداشت زیاد دختر از نظر روحی و جنسی آسیب نمی بینه اما وقتی داشته و حس کرده و حالا نداره مثل این خانم اون خلا، را حس می کنه

    1. چرا چرت و پرت میگی دختر های بی چاره شرط میبندم پسری………….،.به نظرم باید یک همچین آدم هایی که زندگی دختر رو جهنم کردن تکه تکه اشون کرد

      1. درست نیست باید افکار و گفتار خودمون رو تمیز نگه داریم و جلوی این بی فرهنگی و جهل گرفته بشه

  13. من جایی خوندم ختنه زن روح او را پاک میکنه و رنگ رخسار را نیکو می کنه اما قبل از بلوغ نه زمانی که مادرش مچش را گرفته

  14. ختنه با عمل زیبایی فرق داره این خانم مایه آبرو ریزی چه بی باک حرف زده عمل زیبایی از ته نمی برند اما در ختنه برای اینکه نکنه دختر هوسباز بشه از ته می برند که کلا میل جنسی از بین بره و زن با یک نفر بمونه بیشترم واسه احتمال هوسبازی این کار را می کنند اما این چه کاری خب غذاهای سرد که بخورندگوشت قرمز نخورند میل جنسی سرکوب یا بسیار کم میشه

  15. اولا کاملا معلوم هست که نویسنده فرد بسیار ناشی و احمقی بوده دوما الان با این مسئله جنسی که مطرح کردین مشکل کسانی که با این موضوع درگیر هستند حل شد ؟

  16. فقط میتونم بگم وحشتناکه
    اینکه این همه خشونت علیه زنان انجام میشه اونم تو این عصر وحشتناکه
    قصاص نشدن فرزند کشی پدر
    این همه اجبار رو دختر حتی واسه اعضای بدن خودش
    سو استفاده بی حد و حدود جنسی تو عرصه های مختلف
    اینا همش در حالیه که بیشتر درد و رنجهای جنسی وبارداری و … مال زن هاست واخرشم حق وحقوق مردان چه تو ارث و میراث چه ابرو چه هر چیز دیگ ای بیشتره
    با اینکه ادم مومنی هستم تو ی سری چیز ها هیچوقتتت قانع نمیشم که همین حقوق زن ها هم جزوشه

  17. تو کردستان و نواحی کرد نشین جنوب اذربایجان این کار رایجه. تقریبا همه دختراشون ختنه شدن. تو روستا ها بیشتر. تو شهر ها کمتر.

    1. تو خودت کردی اصلااتفاقا خیلی پیشرفت کردن
      من خودم به عنوان ایران گرد کل روستا های استانم رو گشتم(کردستان)ولی اثری ازشون ندیدم خیلیم پرسوجو کردم ولی خداروشکر خیلی دید مردم عوض شده

  18. خواهش میکنم ک پیگیر بشید جلوی این اتفاقات رو بگیرید واقعا خیلی ناراحت کنندس ک بعضی از خانواده این کارو انجام میدن و با خانماشون این عمل قبیحو انجام میدن خوهشا سکوت نکنید و قدم بردارید

    1. این حرف ها حرف نوشته دروغ است کسیکه سایت درست میکند برای جذب مردم و پول حرام درآوردن هر موضوعی که در ایران تاحالا دیده نشده رامی سازد من مردم ایران رامیشناسم

  19. ختنه کردن دخترا یعنی وحشی گری که مقصر اصلی هم مادران خودشون اون درد کشیدن ومی دونن وحشت اوره چرا بادختراشون اینکار رو می کنن ختنه پسرا براشون مفیده بنابر نظر پزشکان ولی ختنه کردن دختران در عین وحشی گریه ودر دوران قاعدگی چه درد هایی که نمی کشه واقعا برای خودم متاسفم که تو این سطح از پیشرفت تکنولوژی زندگی می‌کنیم ولی افکار جاهلی باهامون هست ومایه شرم که اینجور چیزا می شنوم حتی مسؤلین بهداشت زنان هم به این موضوع رسیدگی نمی کنن پس منی که ختنه نکردم نجسم باعرض معذرت خاک بر سر اونایی کنن همچین کارای بی ریشه رو انداختن وسط وبه قربانی ها می گم خدا اونایی روکه باشما این کار رو کردن به جهنم این دنیا واون دنیا بندازه الهی آمین

    1. مگه برا ما اقایون نیست من هفت روزه بودم ختنه شدم یعنى درحق من جنایت کردن هزار عارضه دارم الان

      1. ن دیگه داداش …واسه تو زیادی عجله داشتن …اخه هفت روزه ای ؟؟؟

        درکش برام سخته!…چون پسر نیستم

    2. سلام عزیزم بله شما درست میگید باید حتما رسیدگی کند من تا به حال چنین چیزی رو نشنیده بودم و من در شهر تهران زندگی میکنم و خوشبختانه چنین چیزی وجود نداشته است و امیدوارم این کار جاهلانه در کشور ما از بین برود

    1. در دین اسلام ختنه زن نیومده . اینکار باعث نقص جنسی و جسمی زن میشه یعنی چی که براه بد کشیده میشه . اگه اینجور بود خدا خودش نمیافرید

  20. سلام.عزیزم خیلی از دامادها اینجورین….من به شخصه میگم ادم نباید به همه اعتماد کنه.

  21. یکی از دوستانم که پزشک زنان و زایمان هستن گفتن که اصلا هیچ احتیاجی به این طور کارها ختنه دختر خانم هانیست و این نشان دهنده ی داشتن مغز پوچ و ماندن توی قرن جهالت است

  22. حالا این که خودش نخواسته باهاش این کارو کردن ولی بریدن و چیزی که شما بهش میگید ختنه یک عمل زیبایی فوق گرونه منم انجامش دادم اما با جراحی دکتر متخصص
    بنظرم خیلی ام عالیه

  23. ریشه همه بدبختی های جامعه مون یکی جهل و دیگری خرافه پرستی هست.متاسفانه.خیلی متاثر شدم.لعنت بر باعث و بانی این جهل و خرافه پرستی… ای وای …ذلالت و شقاوت و رذالت یعنی همین که بزنی یه انسان سالم رو ناقص کنی که مثلا گناه نکنه.

  24. خیلی ناراحت شدم . بنظرم این مادر و خاله ها مجرم هستن و باید مجازات بشن آخه مگه میشه آدم بچه ی خودشو شکنجه بده ترو خدا ساکت نشینین شکایت کنین و این رسم احمقانه و رفتار وحشیگری رو از بین ببرید از یجایی باید شروع کرد یه زن قبل از هر چیزی یه انسانه خدایاااا تا کی باید عذااب کشید خودت به فریاد دل مظلوما برس

    1. ختنه در اسلام هم برای زن و هم برای مرد خوبه و باید انجام بشه.اما اونچیزی که به اسم ختنه انجام میشه جنایته این چیز ها در سنت اسلامی نیست.ختنه ی دختران دقیقا همان مقداری است که در عمل های زیبایی انجام میشه نه بیشتر که باعث عقیم شدن زن ها و عذاب آنها میشه.

      1. بی عقل ظالم دختر ها رو ختنه نمی کنن …. عمل زیبایی با ختنه قدر خر و بیسکوییت فرق داره …… بی چاره زن ها … مرد ها رو هم یک ذره ختنه می کنن که به دختر مردم آزار و اذیت نکنه …. دخترا که هیچی ندارن حالا بیان اون یک ذره رو هم بردارن ….. الله اکبرااااا …… الهی خدا یا عقل رو سر جاش بیاره یا به زمین گرم بزنتت

    1. ایران همین جور رسم ها بود که ب برکت رشد و آگاهی که در کشور مان صورت صورت گرفته این جور رسم ها در خیلی جاها منسوخ شده.

  25. سلام. ختنه یا ماقص سازی جنسی زنان در بسیاری از کشورهای افریقایی انجام میشود . کتاب. «گل صحرا » نوشته یکی از همین قزبانیان ختنه است که اکنون خودش فعال اجتماعی است و برای ممنوع شدن ختنه فعالیت میکند . ختنه در برخی از قسمتهای جنوبی ایران ؛ برخی از زوستاهای کردستان و برخی نقاط مرزی ایران انجام میشود . این سنت هیج ربطی به تین خاصی ندارد و حتی در مصر باستان نیز انجام میشده است . در ایران نیز اخیرا تحقیقاتی توسط محققین روی این مسئله و مناطقی که هنوز این سنت در انجا انجام میشود انجام شده و کتابهایی منتشر شده است .از جمله کتاب «.به نام سنت » که میتوانید تهیه کنید . این عمل ۶یر انسانی اسیبهای روحی _ جسمی فراوانی را به فرد وارد میکند و او را در معرض بسیاری از بیماریها قرار میدهد .به امید این که این رسوم ممنوع اعلام شوند و بیش از این به زندگی و احساس دختران بیگناه اسیب وارد نکند

  26. ختنه دختران یعنی مرگ تدریجی همراه باشگنجه
    لعنت به کسی که این کارا راانجام می ده منظورم اونایی که مثلا دکترهستن

  27. اصلا تو شوکم. مگه میشه این حس رو که حس طبیعیه هر انسانی هست رو ازش گرفت؟ لعنت خدا بر شما

    1. ببین من سنیم و سنی هم زیاد دور برمه هیچکی اینکارو نکرده و ن میکنه بیخودی اسم اهل سنت سنی هارو خراب نکنین دخترای ما خودشون چشم و گوش بسته و پاک دامن هستن نیاز به این کارا نیست بعدم پنج انگشت برابر نیستن

    2. چه ربطی داشت من خودم یه دختر سنی هستم و تا حالا ندیدم هیچ سنی ای همچین تفکر غلطی داشته باشه اینا همش برمیگرده به فرهنگ سازی اشتباه که ما دخترا و زنا باید دست به کار بشیم که دیگه کسی این جوری زنده زنده نابود نشه لطفا اسم اهل سنت رو خراب نکنید

  28. اینکه فقط مردا لذت می‌برند درست نیست آگر همبستری درست و اصولی باشد هر دو طرف لذت میبرند

  29. واقعا نمیدونم چی باید بگم خیلی وحشتناکه تنها کمکی که میشه کرد اینه که دست به دستدتم بدیم و این موضوع رو پیگیری کنیم شاید برای ما اتفاق نیفته ولی کسایی هستن که زندگیشون تباه میشه و این وحشتناکه

  30. من بخاطر اینگونه طرز فکرهای ملتم همیشه مایه ننگم بوده که بگم ایرانیم آخه چقدر جهل و نادانی چقدر خرافات

    1. این قبیل کارها نه ربطی به ایرانی بودن داره نه عرب و ….
      من خودم رزیدنت زنانم،نمیخوام وارد مقوله پزشکیش بشم،ختنه زنان ۳ نوع داره،بریدن کلیتوریس هست گاه کامل با لابیاها وگاه خود کلیتوریس و با لابیاپلاستی که یک جراحی زیبایی هست متفاوت هست البته من با لابیاپلاستی هم موافق نیستم
      خودم مذهبی دو رگه ترک و کردم،یکی از دوستانم هم قربانی این عمل توحش آمیز بوده،اولا خوشبختانه به یمن توصیه های ائمه در شیعه این کار انجام نمیشه،ضمنا بیشترین آمار این عمل زشت در آفریقا هستش که نه عرب هستند ونه مسلمان،فکر میکنم درمقابله با این عمل مهمترین نقش رو خود گلتاب و گلتابها دارند،یعنی زنانیکه قربانی این کارنند،یادمون باشه که گلناب رو مادر و خاله هاش به ختنه گاه(قتله گاه)بردن نه اعراب واسلام و دولت و…
      پس اگه تو این زمانه که عصر ارتباطات و علم هست از فرهنگ سازی خود این زنان شروع کنند بهترین نتیجه رو خواهند گرفت،باید مادرها آگاه بشن،مطمئن باشید تا خودشون نخوان چیزی درست نمیشه

  31. خیلی از نادانیها ربطی به اسلام ودین ومذهب نداره برخی بدعتهایی که درطی زمانهای متعدد برخی افراد نادان از خود بجا گذاشته اند الان شده بدعت منم براین موضوع واقفم الانم تو خیلی از مناطق غرب کشور همچین حرکتهای وجود داره والانم اجرا میکنن این نشانه نادانی وجهل خیلی از انسانهاست که بچنین رفتارهایی تن میدهند یا اجرا میکنند

  32. میشه من کلاس هفتم و هشتم وشایدم نهم کتاب داشتیم که آیه آیه قران رومیاوردکه درموردشون نوشته حتی یک کتاب ازیک ایت الله معروف خوندم

  33. من واقعامتاسفم واقعانمی دونستم که جهل ونادانی هنوزهم درجاهایی وجود داره اخه مگه دختراروختنه می کنن مرداروشاید اما دختران نه ماکه دینمون اسلامی هستش این فرهنگ ها ی مزخرف وجودنداره پسرهارو ختنه می کنن چون یک چیزی دراونهاوجود داره که اگه برداشته بشه مانع بیماری های بسیارزایادی هستش وقتی زن و شوهرمی خوان بچه داربشن مردی که اون چیزاضافی رودربدنش داره مانع میشه خدالعنت بگه ادمایی روکه ظلم می کنند

    1. موافقم واقعا در خیلی جاهای ایران کثافط کاری هایی انجام میشه که دختران رو بدبخت میکنن البته در محل زندگی من هم دخترهای ۱۱ یا ۱۰ ساله را شوهر میدهند به مرد های بزرگسال مثلا با ۱۴ سال تفاوت سنی میدهند من خودم هم قربانی همین رسم و رسوم ظالمانه شدم الان هم اصلا با شوهرم راه نمیام آخه من تازه ۱۷ سالمه و شوهرم ۳۳

    2. آیا فقط مردم ایران اون چیز رو دارن؟! آیا الان در کشور های دیگه چکار میکنن؟ آیا مانع شده؟ بیشترین نازایی الان در ایرانه. لطفاً کمی بیشتر تحقیق کنید.

  34. متاسفم که خدا مارا در این کره وحشت آفرید
    بدن هر شخصی متعلق به خودش هست چه مرد چه زن و خودش باید در مورد بدنش تصمیم بگیره
    هر گونه دست کاری در بدن قطع عضو تجاوز به حقوق انسان محسوب می شه

    1. قطعا همینه.اصلا نمیفهمم یعنی چی اخه خنته خانومااصلا اینا ادمن ک این کارو میکنن.یه انسان باس ازاد باشه مگ چقد تو دنیا وقت داریم ک بیان این کارارو بکنن.ینی حرفشم خجالت اوره.بعدشم میل جنسی طبیعت انسانه و برای هرزنو مردی نیاز هست.

    1. هیچ موقه کارهای خداوآفریده هایش بی حکمت نیست اگه جایزنبودخدادرانسان قرارنمی داد،پس چنین کارزشتی گناه بزرگی است

  35. چند نفری بودیم
    برای آزادی جشن کوچکی گرفتیم..
    لحظه ی تقسیم کیک
    همدیگر را کشتیم

    1. سلام قبول آداب و رسوم گذشتگان بدون تحقیق میشود این ازتون خواهش میکنم فقط با تحقیق دست به هر عملی بزنید ختنه کردن دختران یعنی از بین رفتن نسل و این گناه کبیره است اونهایی که انجام میدین از خدا فقط بترسید همین

  36. MOBINA خانم محترم آخه این موضوع چه ربطی به اعراب داره نه اینکه منطقه شما همه عقب عقبمونده هستند چرا اعراب رو مقسر میدونی تازه اگر اطلاع نداری اولین تمدن از اعراب شروع شد البته کوروش رو قبول دارم چون اسمش تو قرآن اومده وتوی قرآن نوشته که ختنه کردن دختر گناه است اونم از گناهای کبیره واما شما گل تاب خانم فقط از خدا میخواهم که همچین افرادی رو نه فقط تو آخرت بسوزانه بلکه تواین دنیا سیاهشون کنه و سربه نیز بشن خدا صبرتون بده و اینو بدون دعاهایم سریع مستجاب میشه باور کن چون خیلی پیش خدا عزیزم

  37. اون مادری که این کارو میکنه خودش تو بچگی ختنه شده و اصلا وقت نشده حس لذت جنسیو درک کنه
    و تا به امروز حسش نکرده ولی چون این دختر حس کرده و لذتشو فهمیده الان براش سخته و به همین دلیل مادره فک میکنه ایرادی پیش نمیاد اگه ختنه کنه….باید کسی که این کارو میکنه دستشو قطع کرد اینجوری شاید بفهمه گرفتن یه عضو حیاتی تو بدن چقدر دردناکه

  38. سلام
    من میخام یه تذکری به مونا خانم بدم البته معذرت میخام
    مونا جون تو مثل دختر من میمونی
    ولی این را بدون که تو در سن و سالی نیستی که خوب و بد را از هم تشخیص بدی
    مواظب باش که یهو یه تصمیمی نگیری که بعدها پشیمونی هیچ اثری نداره
    مونا جان هیچوقت فکر نکن که والدین بد فرزندشون را میخان ممکنه هرازچندگاهی یه مورد داشته باشیم که والدین هم نا آگاهانه دست به کار ناجور میزنند
    اما این موارد خیلی نادر هست پس از پدرو مادر خود دلگیر نشو
    بهر صورت اونا خیلی بهتر از تو از اجتماع اطلاع دارند
    مواظب باش با نا آگاهی خودتو تو این اجتماع گم نکنی که این اجتماع
    خیلی بی رحمه
    قربانت
    خدانگهدار

  39. سلام من یه دختر کوردم متولد ۷۱ همه خواهرای از خودم بزرگتر ختنه شدن و همه دخترای فامیل هم اما ازاز زمان ما یه کم اطلاعات بالاتر رفت

  40. سلام من ی دختر ۱۵ ساله هستم خستم از زندگی تو این سن از همه چی خستم تز خودم خانوادم. از همه چی به خدا دیگه حال و حوصله تی ندارم کارای که میگن انجام بدم من من اصلا از دکتر شدن یا معلم شدن و ای چیزا خوشم نمیاد میخوام آرایشگر بشم اما نمیشه خانوادم نمیزارن میخوام برم تز هر لحاظ تحریمم از خونه بیرون رفتن تحریم حمایت از خواننده مورد علاقه تحریم و……. خستم زندگیم پوچ امیدی ندارم میخوام با دوستم فرار کنم ولی کجا برم با چه پولی ولی دیگه نه تصمیم گرفتم میخوام وقتی به سن قانونی رسیدم همه چیزی که نیاز دارم جمع کنم برم ی جای دور با دوستم آرایشگاه مورد علاقم بزنم بهترین رندگی برای خودم اون درست کنم. همین بس……………………..

    1. وقتی به فرار از خونه فکر میکنی آینده ی زیبایی تو ذهنت میاد ولی در اصل با همچین کاری بزرگترین ضربرو به خودت میزنی و بعد که خدایی نکرده تجربه کردی میفهمی چه اشتباهی کردی با این فکرای کاملا بچگانه به زندگیت گند نزن رفتار پدرو مادرم به مرور با جلب اعتمادشون درست میشه

  41. سلام.
    واقعا برای مردم بیسواد کشورمون متاسفم.از لذت های جنسی(البته اغلب برای مردهاست تا زن ها)که بگذریم،خدا حس مادرشدن رو تو دخترها و زن ها آفریده و به نظرم هر زنی حق داره این حس رو تجربه کنه.هیچ کسی حق نداره این حس های خوب و دوست داشتنی رو از دخترا بگیره.
    درضمن از نظر من روابط جنسی چه با شوهر چه نامشروع برای زنان هیچ لذتی نداره.این لذت برای مردهاست.زنها فقط دردشو می کشن.(ببخشید اینو میگم ولی من نظرم اینه و خودم اینجوریم حالا بقیه رو نمیدونم.)
    واقعا متاسفم که یه سری آدم نادان و بی ایمان با کارهای احمقانشون باعث به فنا رفتن زندگی دیگران و حتی عزیزترین کسشون مثل دختراشون میشن.
    اللهم اشفع کل مریض
    گلتاب جان میدونم سخته و غیرقابل تحمل.ولی سعی کن از نعمات دیگه زندگیت لذت ببری.خیلی چیزها برای خوشی و شادی هست.ممنون که این نکات رو به برخی از مردم جاهل گوشزد کردی.
    یا حق.

  42. مهیار عزیز
    باسلام و خسته نباشید، دستت درد نکنه باور کن به جون خودم اولین و آخرین جواب درست و زیبایی بود که تا الان خوندم و شنیدم، خیلی بی ریا و خیلی صمیمانه و خیلی دوست داشتنی، مختصر و مفید جواب دادید، ممنون و متشکرم از اینکه وقت گذاشتید و برای من ناچیز احترام قائل شدید و منو موجود زنده فرض کردید و جواب دادید، ممنون

  43. باسلام و احترام خدمت تک تک دست اندرکاران این سایت و عزیزانی که عضو این سایت هستند و روی این خبر نظرات خودشان را گذاشته‌اند من خیلی دوست دارم که با یکی از این عزیزان که ختنه شده از نزدیک ملاقات داشته باشم یا کسانی که دختران را ختنه می کنند ملاقات کنم و از نزدیک برای من توضیح بدهند که این کار یعنی چه ، خیلی دوست دارم بدونم چکار می کنند، آن کسانی که ختنه می کنند آیا خودشان نیز ختنه شده‌اند، یا خودشان هنگام نزدیکی یعنی ارگاسم نمی شوند لطفاً راهنمایی ام کنید یا داخل این سایت بنویسید یا از طریق ایمیل شخصی برای من بفرستید. در پایان برای همه شما که از این نعمت برخوردار هستید یا از نعمت شما را محروم کرده‌اند را به خدا می سپارم و آرزو می کنم که همیشه شاد و خندان باشید و از زندگیتان لذت ببرید که وقت تنگ است به امید دیدار

  44. من خودم بچه کردستانم اصن همچی چیزی درست نیس .ما ک نداشتیم همچی چیزی.ولی خدا اون عوضیایی ک اینکارو میکنن رو لعنت کنه

  45. گلتاب جان، تاسف من رو هم بابت این اتفاق ناگوار، که ذهن و جسم شما رو اینچنین مخدوش و پریشان کرده بپذیرید.
    امیدوارم از دیگر لذتهایی که در زندگی دارید نهایت استفاده رو ببرید، و به خاطر از دست دادن این لذت، دست از زیباییهای دیگر زندگی نکشید.
    کسانی هستند که دو چشم، دو دست یا دو پا ندارند، اما مسیر موفقیت خودشون رو پیدا کرده و راه شادی و نشاط رو پیش گرفتن عزیزم.

    خدا خودش، یه جایی،این رنجی که بهت وارد شده، یه جور قشنگی جبران میکنه. طرف حسابت همیشه و فقط خدا باشه، ضرر نمیکنی…

  46. سلام
    دوستان وقتی ما که همه به یک زبان حرف میزنیم، در محیطی اینچنین کوچک و راحت، نمیتونیم حرفمون رو به هم بفهمانیم، و درک درستی از هم و اعتقادات هم نداریم، چطور میخوایم از دیگران این توقع رو داشته باشیم؟
    خواهشم از همه اینه که یه جوری حرف نزنیم، و متعصبانه راجع به هیچ قضیه ای، قضاوت نکنیم و نظر ندیم. چرا که ده سال آینده، ممکنه به نظری برسیم که الآن داریم به سخره میگیریمش. برای خود من اتفاق افتاده عزیزان.
    راستی، هر کسی که درست زندگی کنه، و در دوره ی خودش، با حسن نیت، تصمیم درستی بگیره که حتی برای یک موجود زنده مفید باشه، اون فرد، فرد نیکوکار و خوبیه. و از این دست انسانها کم نداریم. چه کوروش کبیر باشه، چه امام حسین علیه السلام باشه، چه پادشاهان و امامان و حتی انسانهای شریف گمنامی که در طول تاریخ کارهایی کرده اند، که فقط خداوند ناظر آن بوده و به خودش آفرین گفته از خلقت آنها.
    دوستی و انسانیت، عاطفه و احساسات انسانی، خنده های از ته دل، برخورداری از لذتهای درست، سلامتی و شادابی، ثروت و برکت، فرزندان موفق و شاد، آرزوی من برای تک تک شماست.
    با هم خوب باشیم، به هم احترام بذاریم، به بچه هامون هم این چیزا رو یاد بدیم و انسانیت رو براشون به ارث بذاریم.
    با خدا باش و پادشاهی کن
    بی خدا باش و هر چه خواهی کن…

  47. کاش نسل بشر در عرض یک ثانیه نابود بشه
    که این همه ناحقی،ظلم،بدبختی،پایمال شدن حق خیلیا و…از بین بزه.

  48. شما نمود کاملی از قشر جاهل جامعه ایران هستی. کسایی که فکر میکنن حق دارن اعتقاد خودشون رو بر روی دیگران اجرا کنن.

  49. تاسف بارترین حقیقت در ای مورد اینه که این عمل توسط خود زنانی که دردشو تحمل کردن دوباره روی نسل بعد انجام میشه. مرد ها که اصلا درکی از این زجر ندارن ، ولی از زن ها واقعا انتظار دیگه ای میره. درنهایت این که برای کشورم متاسفم

    1. چرا براکشورت متاسفی خانم,امثال شمازیادن که تا تقی به توقی میخوره همین جمله رومیگن انگار فقط همینو یادگرفتن.ادمهایی از این دست حالابه سبکهای دیگه ک شاید کارشون زمین تا اسمون باخانواده گلتاب فرق کنه زیادن اینجا, چ ربطی به کشور داره اخه

  50. داداش علیزاد این اطلاعاتت رو از کجا اوردی ب ماهم بگو میخوام بلد باشم ایول خیلی باحال جواب دادی ب همه,خیلی خوشم اومد کتاب برا اطلاعات زیاد شدن داشتی معرفی کن

  51. در اسلام هیچ قانونی برای ختنه کردن زن وحود نداره.
    این کار ظلم به زنه.
    ظلم به انسانیته.
    این کار ارتجاء و بربریته.
    زن آیت مهر الهیست.از دامان زنه که مرد به معراج میره
    سخت گیری و تعصب خامیست
    تا جنینی کار خون آشامیست

  52. باسلام
    واقعا افسوس داره هنوز خیلی ها از دنیای حیوانیت خارج نشده‌اند، دنیا با این همه پیشرفت علم و دانش ، چرا باید این کار زشت هنوز در اقصی نقاط دنیا خصوصا در ایران انجام بشه، مگر خداوند نمی دونسته چه چیزی باید خلق کنه، اگر چیزی در بدن انسان اضافه بود حتما خودش می دونست این کار مثل اینه که یک نفر بیاد، گلبرگهای گل رو بکنه بعد بخواد بگه این گل باارزشتر شده مگه گل بدون گلبرگ هم داریم اصلا همه اجزای تشکیل دهنده یک گل باعث میشه که ما بتونیم گل باارزش و زیبایی رو داشته باشیم، حتی خارهای قایم شده در زیر گلبرگها هم نیازه که باشه، پس واقعا افسوس داره برای موجودی که اسمش رو گذاشته باشه انسان بعد این چنین کارهای زشتی رو بخواد انجام بده، بالا رو ببر، پایین رو بدوز، سرشو کج کن این چه کاریه، خوب اگر کسی این کارها رو انجام بده دیگه اون گل میشه گل مصنوعی، نه عطر داره نه خاصیت داره فقط جایی میشه که یک متخصص میتونه تخم رو برای بارور شدن در آنجا قرار بده تا نوزاد تا موقع تولد آنجا بزرگ بشه که حتی میشه در شکم یک مرد هم قرار داد یا حتی در رحم یک حیوان هم میشه قرارش داد

  53. جهل و نادانی تا کی گرفتن حق زندگی از یه إنسان تا کی افسوس فقط خدا کنه ما الان کاری نکنیم که از نظر خودمون درست باشه ولی درحقیقت یه جهالت یا فاجعه باشه

  54. واقعا که!با این کار اونا اون دختر هیچ لذتی از رابطه جنسی نمیبره و از اون لحاظ شوهرش هم به هیچ دردی نمی خوره و هر دو طرف هم از زندگی زناشویی خسته میشن

  55. سلام.اگه از آدرس واسم و نشون اینجورافرادکه کارشون ختنه دختران هست،مطلع هستید،اطلاع رسانی کنید تاشدیدن برخورد شود.

  56. درود به انصاف تو واقعا ای کاش همه ایرانی ها اینجوری بودیم. واقعا شورشو در آوردند مگر کوروش پیغمیره

  57. با سلام
    در خصوص ختنه دختران:
    این زمان های قدیم بود الان هیچ دختری در مناطق ما که قبلا دختران را ختنه میکردند ختنه نمی شوند‌.
    ولی در خصوص ختنه ی مردان این سنت پیامبر است.

  58. توباخودت درگیریا تب چند درجه سانتی گراده؟راستی هیچ کس در دنیا خوب چشم کورتو باز کن هیچکس در دنیا نمیتونه ادعا کنه من ایرانی اصلم یا انگلیسی اصل یا هرجای دیگه,اطمینان داشته باش ک حتما چندتا ریشه دیگه هم داری,پس قمپز در نکن,اوکی حال بهم زن

  59. متاسفانه ملت و دولت ما اینا رو به اصطلاح‌ خودشون بد میدونن فک میکنن به راه کج کشیده میشن ولی دردک نمیکنن که اصلا اینجوری نیس
    ما هنوز به اون سطح تفکر نرسیدیدم متاسفانه

  60. تمام پیامها را خوندم
    بعضی پیامها را میخوندم
    از اینکه یه ایرانی ام خجالت زده شدم اینقدر که افکار بعضی ها چندش آوره ,
    به یزدان که گر ما خرد داشتیم
    کجا این سرانجام بد داشتیم
    این جامعه پر از افراد و افکار روانپریش و روانیه

    1. واقعا ما فرهنگمون خیلیارو بدبخت کردیم. من خودم یه اشتباه از گذشته ام دارم که هنوزم ادامه دارد

  61. واقعا اطلاعاتت در حد پیش دبستانیه اون که عمل تنگ کردن واژن و برداشتن پوست اضافه جهت زیبایی و اینکه جلوگیری بشه از تجمع باکتری و بیماری زیر نظر پزشک.ختنه برداشتن کلیتوریس و دوختن لبه های پایین اون به همه که خودش باعث عفونت میشه.این کجاش شبیه لابیا پلاستیه؟؟

  62. من موافقم با قسمتی از نظرت.واقعا این خیلی خنده داره که از میراث صحبت میشه.عقل و اختیار و علم و تکنولوژی همه در اختیار انسان قرار داره تا انتخاب کنه درست رو از نادرست.میراث اعراب دیگه چه کشکیه.بگین به من تو اون منطقه ی که این اتفاق میفته هیچ جوونی یا جونمردی نیست تا جلوی این کارو بکنه و اعتراض کنه یعنی اونجا موبایل و اینترنت یا کتاب نیست که بخونن و اگاه بشن؟اگه جواب منفیه پس باید بگم که صحبت از میراث اعراب کردن هم اشتباس چون قطعا اونجا به هیچ اوصولی پایبند نیستن چون هیچ اگاهی و کشش مغزی ندارن!

  63. عزیزم کلاس چندی تو؟دانشگاه رفتی؟اگه رفتی که به نظر میاد نرفتی قطعا درس تاریخ تمدن و یا تاریخ تحلیلی و یا دروسی مرتبط با تاریخ رو باس پاس میکردی .خیلی سادس از استادت بپرس کوروش کی بوده پدرش کی بوده مادرش حتی پدر بزرگش رو هم برات میگه که چه اشخاصی بودن و چطور زندگی کردن.جنگ بابل رو بخون دربارش تحقیق کن هیچ خونی ریخته نشد هیچ تجاوزی صورت نگرفت.اخه اگه تو کوروش رو قبول نداری کی و میخوای قبول کنی .تاریخ خود گواه همه چیزه.

    1. توچقد میای اینجا سرمیزنی که همش اسم تو ونظرای مزخرفته اخه,کاری, باری, خوابی, چیزی نداری مرد هم مگه اینقد چانه میزنه

  64. سلام.ببخشید من عرب هستم و اهل اهوازم فامیلای من تو کل خوزستان هستن حتی یه مورد ختنه هم اتفاق نیفتاده که من ببینم یا بشنوم یا اینکه بگن از قبل این اتفاق افتاده .اولین بار که شنیدم همینجا بوده که خوندم دختری ختنه شده!!!!!!!!!!!! خیلی متاسفم که این اتفاق تو ایران افتاده و کسایی هم هستن که میان و نظر موافق میزارن.

  65. در حالیکه در اسلام داریم اگر چنانچه پدری برای تنبیه فرزند بگونه ای به پشت دست او زد که قرمز گردد .در پیشگاه خداوند میبایستی جوابگو باشد چگونه میتوان این عمل را به راهی تایید شده از نظر اسلام نسبت داد

  66. وای خدا اخه تا کی باید این همه ظلم وجود داشته باشه): اوناییم که میگن ختنه کردن دخترا دروغه،دروغ نیست من وقتی کلاس چهارم بوم تومدرسه مون پیچیده بود که مدیر مدرسه تو بچگی ختنه شده و خودشم اعتراف کرد..درسته که خودارضایی گناهه ولی مردم باید یاد بگیرن که خودشون کنترل کنن و پاکدامنیشونو حفظ کنن،خیلی ناراحتم برای اون دخترا چون برای همیشه از مرد و رابطه ی جنسی هراس دارن…):

  67. لعنت خدا بر پدر مادر گلتاب. شاید بگی نفرین نکنید به هر حال خانواده هستند و.. اما کار آنها ادامه رسومی خرافی و بها دادن به آن است که معلوم نیست نصیب چند دختر بیچاره دیگه ای شود.
    خدمت آون آقائی که میگه کوروش… کیه؟ حافظ و سعدی و مولانا.. باید بگم بی سوادی و عدم داشتن مطالعه و آگاهی در یک مورد علت نبود و نقض آن نیست. کسانی که دختران را ختنه میکنند نیز همانگونه استدلال میکنند. از توضیحات شما در مورد کوروش میتوان فهمید چه طرز فکری دارید و حافظ و سعدی و… فقط یه برچسب است برای توجیه.
    و در مورد کسی که گفته بود اضافی را بر میدارن و
    اصلا طوری نیست باید بگویم آقا محترم اول از همه به نحوه آفرینش خدا آگه ایرادی داری به خودش بگو بجای دخالت و درست کردن عیوب. دوما آگه اینجوریه که باید نصف جنابعالی رو میبریدن مینداختن دور. خواهشا در مورد این موضوع کاملاً دخترانه آقایونی که چتر حمایتی نیستند نظر ندهند

  68. سلام من خوزستانی هستم وتقریبا تمام زنایی که میشناسم وقدیمی هستن اینکارو کردن زیر۱۰سالگی، چون یه خرافاتی بود که میگفتن اب خوردن از دستشون حرام ونجسن
    بعدم اینکه انجایی که زندگی میکردن زود ازدواج میکردن وهم پسرها وهم دخترها درمورد ختنه شدن حرفایی میشندین ومیدونستن باید انجام بدن وگرنه بقیه مسخرشون میکردن یعنی تقریبا همه میفهمیدن که فلانی ختنه هست یانه ناچار بودن انجام بدن
    البته عزیزان الانم این کار انجام میدن و عمل زیبایی محسوب میشه وفک کنم بهش لابیاپلاستی میگن وهزینه زیادی هم داره نزدیک ۱میلیون
    ینکه چه کسی وتو چه محیط وبهداشتی انجام بشه مهمه وگرنه همه متخصصا گفتن این گوشتا یه زائده اضافیه و کوچیک کردنش اصلا رو میل جنسی تاثیری نداره اتفاقا باعث کاهش بیماری های عفونی میشه چون محل اصلی رشد قارچ وباکتری هستن
    واسه اطلاعات بیشتر میتونین سرچ کنین

  69. این جور ادما کفر نعمت می کنند و دارند تو کار خدا دخالت می کنند خداوند همه انها را نیست ونابود کند

  70. سلام بخدا این چه کاریه این یک جهل نادانی هست من واقعا متاسفم چنین مر دو می هست سزاوار مرگ هستند

  71. بله بود ولی خوشبختانه الان دیگه خیلی کم شده خود من یکی از این قربانیان هستم دو کودکی ختنه شدم خودم یادم نیست فقط میدانم هیچ وقت حس جنسی نداشتم والان هم سه ساله ازدواج کردم حتی یه بار هم أرضا نشدم أصلا نمی دونم چی هست هیچ حسی هم به الت تناسلیم ندارم و نداشتم وحشتناکه واقعا

  72. درضمن عمل زیبایی کلیتوریس ک بعضی خانمها انجام میدن زمین تا اسمون با ختنه فرق داره.. لطفا مقایسه نکنید

  73. امیدوارم با کمک وزارت پزشکی و ارشاد جلو این اعمال زشت و ناپسند گرفته بشه… میتونن قانونی بذارن ک اگ خانواده ای یا دکتری این کارو کنه زندانی و حکم قضایی بش میخوره

  74. سلام دوستان جدا متاسفم من باشم شکایت تمام اون دکترها ک ذاین عمل انجام میدن شکایت کرده و بدادگاه میکشونم

  75. دختر اگه میله جنسی نداشته باشه ک ازدواجم نمیکنه هر ادمی باید میله جنسی داشته باشه اخه شما چقد عقب افتاده اید نکنه مخایید دخترو بدونه میله جنسی ازدواج بدین بعد هم رفت خونه بخت شوهرش بره طرفش دختره فرار کنه بعد بدونه خاسته دختره رابطه جنسی بر قرار بشه اون موقع همه باید بگیم شوهرش ب زنش تجاوز کرده …..بی عقلا

    1. واقعا موافق نزدیکی با کسی که هیچ حسی جنسی نداشته باشه یه جور تجاوز به حساب میاد حتی از همسرش هم باشه.

  76. البته من درمورد ختنه که زیاد شنیدم مثلا تو شهر ما.ایلام. ی مطب و دکتر متخصصی هست ک برای زیبایی هر زنی رو ک خودش مایل باشه میاد ختنه میکنه کاملا بهداشتی فقط ی قسمت کوچیک اضافشو ورمیداره .فامیل ما انجام داده ی ۱۰ ساله هیییچ نوع بیماری هم نگرفته راضیم هست میل جنسیشم سرجاشه .دیگه ن با زوره ن کتک هر کی خودش دوس داش برا زیبایی اون قسمت انجام میده

    1. اون که فامیلتون انجام داده یه جور جراحیه زیباییه.اینکه این خانم گفتن خیلییی فرق داره و تقریبا تمام الت تناسلی زن بریده میشه .که خیلی خطرناکه

      1. چی میگی بابا مگه میشه الت تناسلی زن رو برداشت,چرند نگو براخودت,اگه بردارن ادم ازکجابدونه طرف دختره

    2. سلام.اون چیزی شما بهش اشاره کردین و مثال هم زدین ختنه محسوب نمیشه او یه جور عمل زیبایی زیر نظر پزشک متخصص هست مثل کشیدن پوست و یا اورتودنسی دندون یا عمل برداشتن چربی شکم.ختنه در اینجا دقیقا به معنیه برداشتن ناحیه تحریک پذیر یا نقطه حساس هست! ختنه تو پسرها دقیقا بر عکس هست پزشک متخصص با تمام امکانات موجود و بهداشتی پوست اضافی که قسمت سر تو الت تناسلی پسر بچه هست رو برمیداره که این کار شاید باعث لذت و تحریک پذیری بیشتر در اینده برای شخص ختنه شده میشه.معذرت که طولانی شد.

      1. عزیز دل من بیماری اچ پی وی اوی کسی ک ختنه نشده خطرناک تر از کسیه ک ختنه شده فوایدش از نظر علمی اثبات شده من درسشو خوندم میدونم لطفا خرف الکی نزن

  77. پناه بر خدا من خودم خوزستانی هستم ولی تو عمرم همچین چیزی نشنیده بودم آخه دختر و ختنه؟؟
    واقعا دارم شاخ در میارم!!!!!!!!!!!!!!

  78. سلام واقعا خاک بر سر جاهلیت . من خودم اصلا نمیدونم دختر ختنه میشه اصلا نمیدونم معنی ای کار چیه.. ای کاش دولت شرایط ازدواج رو برا جوونا فراهم میکرد تا ما جوونا بتوانیم زودتر به آرامش. و لذت برسیم.

  79. حالا بدبخت یه کاری کرده چرا اینجوری میکنی باهاش زندگی و ایندش به خاطر یه خرافات تباه شد

  80. اینم یه جور نعمته ک خدا داده بستگی ب نحو استفادش داره مث همه چیزای دیگه خدا این نعمتو داده خودشم چیزی میدونسته ک اینکارو کرده و هیچ چیز درباره ختنه دختران وجود نداره بازم میگم ختنه دختران باعث خیلی از بیماری هایی ک خانم گفتن میشه و یه عمر حسرت ک هیچوقت تجربه نمیکنی همچین چیزیو چی بگم والا خیلی ناراحت شدم همچین چیزیو دیدم و اونی ک گفته بود خوب کردن و فلان شما خودت درستکاری ک همچین حرفیو زدی؟؟؟؟؟هیچکس نمیتونه ندیده قضاوت کسی رو بکنه قصد توهین نداشتم و عذر خواهی میکنم اگه تند حرف زدم ممنون

  81. سلام خسته نباشید
    گلتاب خانم خیلی براتون ناراحت شدم
    اما حقیقتا شهوت چیز خیلی خطرناکیه
    بویژه در دختر جوان
    بنظر من باید اینطور عملها رو در محیطهای پاک و بدون خشونت انجام داد ،تا هم دختران عزیزمان زجر نکشن و هم از شر تحرکات الفروج در امان باشیم

    1. وای خدا وای خدای من آخه مگه میشه… با این طرز کار حرف زدنت هرکی ندونه میگه چقدر این آدم فهمیده ست…. این کار از زن و ریشه علیه لیلا خانم باشعور… برو خودت در محیط بهداشتی انجام بده ببینم چطوره..؟؟؟

      1. مدیر لطفا اصلاحش می‌کنی بعد بذاری؟ این کار از بن و ریشه غلطه لیلا خانوم… اشتباه تایپ شد

    2. به نظرم اگه شمارو هم توی یک محیط کاملا بهداشتی ختنه می‌کردند بازم این حرفو نمیزدید زنا هم حق دارن چه توی رابطه جنسی چ توی روابط اجتماعی واقعا متاسفم که شما خودت یک زن هستی ولی چیزی رو میگی که مطمئنا برای خودت نمیخوای

    3. اصلا این کار شما شرم اوره چرا دولت با اینها برخورد نمیکنه پسر باید ختنه بشه نه دختر زبون بسته بیچاره کسی اصلا نباد دختر هارو مجبور کنه ختنه بشن که عدم میل جنسی داشته باشن ولی متعسفانه تو مملکت نا درست ماهمه چی بازور و کاشکی اصلاح بشه این رفتار های زوری

  82. بہ نظر من اینقدر دختران بد حجاب شدہ اند و کارھایی انجام میدھند کہ ما مردان خجالت میکشیم بہ نظر من این طور افراد را باید ختنہ شوند و مادرانشان کار خوبی میکنند چون دختتانشان را میشناسند

    1. مردهایی که تو خیابون دنبال زنای دیگن رو هم باید حس جنسیشونو نابود کرد بنظرت منطقیه .متاسفم برای دیدگاهتون وحهالتتون هیچکس سزای چنین ظلمی نیست

    2. متاسفم برای طرز فکرتون …… ی دختر چقدر هم کارهای بدی انجام بده که به قول خودتون شما خجالت بکشین بازم کسی حق اینو نداره که همچین کاری باهاش بکنه….

    3. معنی واژه فمنیست رو اشتباه متوجه شدی عشقم. باید بگی افکار سکسیست.

    4. تو یه خود خواهی دوره مرد سالاری تموم شده شما از اونایی هستی ک فک میکنی دختر ها حق زندگی ندارن دختر هم یه ادمه حق داره زندگی کنه از زندگیش چه بعنوان دختر زن مادر

    5. کسی حق نداره بخاطر بی حجابی دخترا به اونا تهمت بزنه
      واقعا متاسفم که مردم در قرن ۲۱مثل ادمای قرن ۱۶می مونن
      اینجور ادما باید خیلی روشون کاربشه که فرق خیلی چیزارو بفهمن
      و بدونن حق گفتن خیلی چیزارو ندارن
      وافعا متاسفم

    6. متاسفانه بعضی از افراد این قدر بیشعور هستند که فکر میکنند که هر کاری مردان انجام دهند مشکلی نیست ولی زن اگر کاری انجام دهد بی بند و بار است.
      رضا هم افکارش همانند افراد قرون وسطایی است.
      فرقی میان زن و مرد نیست
      این خانم به خاطر عقاید اشتباه خانواده اش مورد ستم قرار گرفته است
      من که پسر بودم وقتی ۹ سالم بود استمنا کردم هم تنبیه شدم. کمربند و ترکه آلبالو که خیلی دردناک است از مادرم خوردم

  83. من پیروز هستم. از گذشته این بانو که مادرش به خاطر رسوم غلط اینگونه با وی برخورد کرده شدیدا ناراحت شدم. امیدوارم مادران در رابطه با این موضوع قبل از هر اقدامی با یک روانشناس و مشاور مشورت کنند.

  84. واقعا افتضاحه.چقدر جهل و نادانی.تا به کی باید با این کوته فکران زندگی کرد.مگه عصر جاهلیته.ننگ باد بر انسانیت چنین آدمهایی.ننگ.

  85. حالا تا یه ماه مگه واس من اعصاب میمونه؟؟؟!!!!
    چرا آگاهی نمیده صدا سیما؟ چرا کسی هیچ غلطی نمیکنه؟؟؟
    چرا نمیگن این جرمه؟؟؟

    1. آی عزیزم. بخدا منم اینقد ناراحت شدم که نگو .خدا کمکشون کنه از بی فکری بزرگترهاست که اینجور ناراحت میشیم.

  86. همه ی اینا مقصرش دولت اگه به مردم اگاهی بده اگه بزارن درمورد این مسائل صحبت بشه و خیلی جدی بااین افراد برخورد کنن … شاید دیگه همچین اتفاقی نیوفته

  87. اتفاقا من هم به برنامه زنده ماهواره ی دیدم استانهایی را که نام میبرد ازربایجان کردستان سییتان و بعضی از شهرهای هرمزگان

      1. این رسم در بین مردم سبزوار و عشایر ترک اردبیل و تبریز هم بیداد میکنه

  88. بابا کجا خوزستان اینکارو میکنن من کلا اولین بار فهمیدم دختر هم ختنه میشه

  89. وا!!!مناطق رو
    اشتباه گفتین تو اذربایجان اصلا همچین چیزایی نداریم مردم اذربایجان خیلی مدرن و فهمیده هستند

  90. اگر همین عمل بعدها در اروپا و آمریکا رواج پیدا کنه میشه مایه ی افتخار و تمدن !!
    چرا بجای علمی کردن این مورد فقط حرفهای فلان نهاد! اروپایی یا فلان سازمان ! ….. رو تکرار میکنیم .

      1. متأسفم براتون که نمیفهمید طرف چی میگه توهین میکنید بهش منظور رهگذر چیز دیگه ای بود ن اینکه بگه اینکارخوبه یابده یا علم ودانشی پشتش هست

  91. واقعا متاسفم که هنوز با وجود کتاب مقدس قران به خودشون اجازه میدن دست به این جنایت بزنن.از خدا و پیغمبر نمیترسن..معلونه که نه‌اگه میترسیدن که با یه دختر همچین نمیکردن.اخه مگه زن ادم نیس؟

  92. فقط می تونم بگم متاسفم برای همچین آدمایی که خودشون زجر کشیدن فهمیدند چقدر بده باز هم برای نسل های بعد تکرار می کنند اگر زن میل نداشته باشه که شوهرش ازش راضی نیست و می ره سمت زن های خیابونی و کل زندگیشون از هم می پاچه واقعا اینا بااین کارشون چندین خانواده رو از هم می پاشند

  93. چرامادختراهمیشه قربانی میشیم قربانی خواسته ی بزرگترها ..درکش کردم باتمام وجود ودردکشیدم …

    1. توو کشورای پیشرفته هم با این قطعیت در این مورد نظر نمیدن و هنوز به خاطر مزایاش این کار وراج داره

    2. ن عزیزم مرد ک ختنه نشه بعد هزار جور مرض میگیره علم چیزیو نداری حرف الکی نزن

    3. شما که اطلاعات کاملی ندارید چرا الکی اظهار فضل می کنی؟؟؟!!!
      حتی بسیاری از اروپایی ها هم ختنه می کنند و کلا مردانی که ختنه کرده اند ضمن آنکه کمتر دچار بسیاری از عفونت ها می شوند در رابطه جنسی لذت بیشتری بدست می آورند. اینکه ختنه برای دختران بد است دلیلی ندارد که برای پسران هم بد باشد چرا که آلت جنسی پسران متفاوت از دختران است .

    4. ختنه برای پسر ها لذت رابطه رو دو برابر میکنه در ضمن ایکه از عفونت جلوگیری میکنه کاملادرسته
      این کار دقیقا همون برداشته شدن بکارت دخترا هستش که برای پسرا ختنه میکنن

    5. شما که همش کیف میکید سربازی نمیرید پدرت اگه شغل دولتی داشته باشه اگه بمیره حقوقش میرسه به دخترا تا آخر عمر

      1. البته اگر دختر شغلی نداشته باشه و تاوقتی که مجرد بماند، پس کیف اصلی رو خودتون میکنید، چیزی نگو که سر از قانون دریاری ضایع میشی

    6. چرت نگو دیگه خداییش,کی گفته ختنه پسرا مشکل سازه,الان دارن تو اروپا ختنه میکنن چون به فواید ختنه مردا رسیدن اونوقت تو…

    7. داداش من ختنه ی پسران در هشتاد درصد ادیان اومده حتی در مصر باستان با اینکه دین بسیار مسخره و خرافه بود وجود داشت
      یا مثلا ایران باستان حتی یونان و روم باستان هم اومده ولی ختنه ی زنان خیلی چیز الکیه تویه هیچ دینی نیومده
      اصلا چرا فقط جلوی زنارو میگیرن که به راه کج نرن مگه مردا نمیرن و وفادار میمونن؟ختنه ی پسران درسته میل جنسی رو کم میکنه اما باعث میشه جلوی بیماری گرفته بشه
      مثلا این ختنه چربی اضافه رو میبرن چون همش الودگیه فامیل دوستم که پسره تا ۱۸ سالگی ختنه نشد و نادیده گرفت وقتی مریض شد دکتر گفت بیماریش به خاطر ختنه نشدنه حتی ختنه ی پسران رو دانشمندان امریکایی و کانادایی تایید کردن که خیلی مفیده ولی ختنه ی دخترا چیزه مسخره ایه

  94. چقدر وحشتناک.لذت جنسی اگه برای زن بد بود که خدا این حسو تو وجود زن نمیذاشت تازه اونم بالاتر از مرد.چرا بعضی از آدمها خودشونو فهیمتر از خدا میدونن.

    1. خدا این طور آدما رو که دخترهای مردم رو بیچاره میکنن به خاک سیاه بنشاند ان شاءالله

  95. خودشون کردن که لعنت بر خودشون باد!

    مامان و عمه های احمقش که خودشون قربانی بودن بازم این ظلم و واسه نسلای بعدی تکرار میکنن
    هه

  96. با سلام

    حدود چهار ساله دچار ضاىعه نخاعى از مهره تى ده هستم

    و به دلىل فقر مالى قادر به درمان

    نبودم و حس و احساس خود را از کمر به پاىىن ندارم

    حالا مثل اىنکه ختنه کامل شده ام

    abbsjahaj.20@gmai.com

بخش نظرات بسته است.

Back To Top
🌗