skip to Main Content
جان باختن ۷۶ کارگر در خطوط تولید سامسونگ
کیوسک

مواد شیمیایی بیماری‌زا در کارخانه غول صنایع الکترونیک جهان

جان باختن ۷۶ کارگر در خطوط تولید سامسونگ

شرکت سامسونگ اطلاعات مهمی در مورد مواد شیمیایی مورد استفاده در کارخانه خود را پنهان می‌کند. این مواد ممکن است به صورت جدی به سلامت کارگران این کارخانه آسیب بزند.

شرکت سامسونگ که بزرگترین واحد صنعتی کره جنوبی است در خط تولید کامپیوتر و چیپ‌ست‌های خود از انواعی از مواد شیمیایی استفاده می‌کند که برای سلامت کارگران مضر است.

یک گروه حامی حقوق کارگران در کره جنوبی اطلاعاتی در مورد کاربرد این مواد شیمیایی جمع‌آوری کرده است. این اطلاعات نشان می‌دهد تا کنون بیش از ۲۰۰ مورد بیماری ناشی از این مواد شیمیایی در میان کارگران سامسونگ ثبت شده است.

این بیماری‌ها عمدتا عبارتند از سرطان خون، سل پوستی، لنفوم و ام اس. بیماران شناسایی شده عمدتا کارگران واحدهای تولیدی نیمه‌رساناها و نمایشگرهای LCD هستند. تا کنون ۷۶ کارگردر سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی به دلیل این بیماری‌ها جان باخته‌اند.

به دلیل پنهان‌کاری و سیاست‌های محرمانگی شرکت سامسونگ، اثبات این مساله که این بیماری‌ها به دلیل قرار گرفتن کارگران در معرض مواد سمی روی داده عملا ناممکن است. به همین دلیل، بیمه‌های دولتی حاضر به پرداخت غرامت به کارگران بیمار یا خانواده‌های کارگران درگذشته نیستند.

خانواده برخی از کارگران فوت شده گزارش کرده‌اند که شرکت سامسونگ مبالغی را به عنوان حق‌السکوت به آنان پیشنهاد کرده است.

 

 

همچنین بخوانید:  کاش بچه‌ها مثل ما نباشند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗