skip to Main Content
سوء‌استفاده‌ جنسی‌ صلح‌بانان‌ فرانسوی از‌ کودکان‌ آفریقایی
کیوسک

سوء‌استفاده‌ جنسی‌ صلح‌بانان‌ فرانسوی از‌ کودکان‌ آفریقایی

دیده‌بان‌های صلح سازمان ملل که برای کمک به کودکان آفریقایی رفته بودند، در ازای غذا و پول از کودکان آفریقایی سوء‌استفاده جنسی می‌کرده‌اند.

یک هیات مستقل سازمان ملل با انتشار گزارشی از عدم واکنش این سازمان به اتهامات مربوط به سوء‌استفاده از کودکان در جمهوری آفریقای مرکزی توسط صلح‌بانان‌ فرانسوی به شدت انتقاد کرد.

یک گروه مستقل سه نفره که از سوی سازمان ملل تشکیل شده است و یک قاضی کانادایی رهبری آن را به عهده دارد، «ناکارآمدی سازمانی شرم‌آور» در سازمان ملل درخصوص واکنش به اتهامات سوء‌استفاده جنسی صلح‌بانان از کودکان را یادآور شده است.

به نوشته گاردین، دیده‌بان‌های صلح سازمان ملل در سفر به جمهوری آفریقای مرکزی از کودکان این کشور سوء‌استفاده جنسی کردند.

این گزارش نشان می‌دهد کودکان در سنین ۹ سال هم برای به دست آوردن کمی غذا و پول مورد سوء‌استفاده قرار گرفته‌اند. بیشترین سوء‌استفاده کنندگان نیروهای فرانسوی متعلق به کمپ «سانگاریس» بودند که تحت نظارت شورای امنیت سازمان ملل فعالیت می‌کردند.

«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل درباره این گزارش گفت:«با توجه به اهمیت این گزارش، من سریعاً در خصوص اقدامات لازم دست به کار خواهم شد. من تاسف عمیق خود را در خصوص اتفاقاتی که برای این کودکان از سوی افرادی که به منظور حفاظت از آنها فرستاده شده بودند، صورت گرفته، اعلام می‌کنم.»

گفتنی است آندرس کومپاس، کارمند سابق سازمان‌ملل، که سال گذشته با انتشار گزارش‌های داخلی سازمان این ماجرا را علنی کرده بود، از سمت خود معلق شده است.

بر اساس این گزارش، تعداد ۱۴ دیده بان صلح سازمان ملل از فرانسه متهم به سوء‌استفاده جنسی از کودکان هستند که در حال حاضر ۴ نفر از این افراد مورد بازرسی قرار دارند.

همچنین بخوانید:  فاصله میلیونی برآورد کارگران و وزارت کار از حداقل دستمزد ۱۴۰۰

گزارش این هیات ادامه داده است، با وجود اینکه یک سال و نیم از زمانی که سازمان ملل از این فاجعه آگاه شد، می‌گذرد اما هنوز هیچ فرد مجرمی دستگیر نشده است.

به اعتقاد هیات مستقل سازمان ملل که به بررسی این فاجعه پرداخته‌اند، به دلایل سیاسی و نگرانی از روابط با فرانسه، مقامات ارشد سازمان ملل از پرداختن به این مساله تاکنون امتناع داشتند.

حدود ۱۰ هزار صلح‌بان سازمان ملل در آفریقای مرکزی حضور دارند که هدف آنها توقف خشونت میان گروه‌های شبه نظامی است که این خشونت‌ها از سال ۲۰۱۲ آغاز شده است.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗