skip to Main Content
فیگارو: جنگ در پاریس
کیوسک

فیگارو: جنگ در پاریس

روزنامه فیگارو تیتر اصلی امروز خود را به «حملات تروریستی: جنگ در تمام پاریس» اختصاص داد.

به گفته این روزنامه حملات تروریستی و انفجار در پاریس باعث کشته شدن ۱۲۶ نفر و ۲۰۰ مجروح شده است. آماری سنگین و شوکه‌کننده که هنوز به گفته دادستان پاریس چرایی وقوع آن نامشخص است.

فرانسوا اولاند به دلیل این حملات در فرانسه وضعیت اضطراری اعلام کرده است. به طوری که ۱۵۰۰ تن از نفرات ارتش برای برقراری امنیت به حالت آماده باش درآمده‌اند. ورود و خروج در مرزهای فرانسه نیز از شب گذشته در حال کنترل و بازرسی شدید امنیتی نیروهای پلیس و ارتش قرار گرفته است.

امروز شنبه در پاریس کلیه مدارس و تاسیسات عمومی تعطیل اعلام شد. کلیه سفرهای علمی و آموزشی شاگردان مدارس در سراسر کشور نیز لغو گردید.

فرانسوا اولاند سفر خود به ترکیه را برای شرکت در اجلاس گروه ٢٠ که روز یکشنبه ١۵ نوامبر تشکیل می شود، را لغو کرد.

دولت فرانسه از مردم به ویژه در پاریس خواسته است که از خروج از منازل خود خوداری کنند.

شب گذشته (۱۳ نوامبر) در پاریس بیش از چهار تیراندازی و چند انفجار صورت گرفت. این حملات تقریباً همزمان در نقاط مختلف پاریس صورت گرفته است. یکی از این حملات در سالن نمایش «باتکلان» در محله یازدهم پاریس صورت گرفت. مهاجمان در «باتکلان» پس از تیراندازی بسوی رهگذران و شرکت‌کنندگان در یک کنسرت، شماری از آنان را به گروگان گرفتند. گروگانگیری با حمله گروه ضربت پلیس به پایان رسید. براساس نخستین اطلاعات موجود، در این سالن نزدیک به ١٠٠ تن کشته شده‌اند. یکی دیگر از حملات در رستوران «پتی کامبوج» در محله دهم پاریس به وقوع پیوست. در حمله دیگر مهاجمان به‌روی مشتریان رستوران «بل اکیپ» در محله یازدهم پاریس تیراندازی کردند. چند انفجار و تیراندازی نیز در اطراف «استادیوم فرانسه» در «سن دنُی» واقع در شمال پاریس صورت گرفت. این انفجارها هنگامی رخ داد که فرانسوا هولاند در مسابقه دوستانه میان تیم‌های ملی فوتبال آلمان و فرانسه شرکت داشت.

همچنین بخوانید:  فرانسه: از دولت قانونی به دولت امنیتی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗