skip to Main Content
کیوسک

مصر ممکن است در مرز غزه تمساح بیاندازد

به گفته یک روزنامه دست‌راستی آمریکایی، ارتش مصر ممکن است در خندقی که در مرز نوار غزه می‌سازد تمساح رها کند.

AMC_3663_cr

یک وبسایت اسرائیلی با اعلام این‌که «معلوم نیست مصر قصد دارد این خاکریز را به تمساح مجهز کند یا به دیگر روش‌های بازدارنده طبیعی.» این خندق را «قرون‌وسطی‌ای‌» توصیف کرده‌است.

گفته می‌شود مقامات مصری تمام روستاها و محل‌های مسکونی و مزارع را تا شعاع ۳-۵ کیلومتری مرز مصر و غزه تخلیه کرده‌اند تا این منطقه را نسبت به کسانی که از تونل‌ها رفت و آمد می‌کنند یا دیگر خطرات ایمن کند.

 

انتظار می‌رود این خندق مانع ساخته شدن تونل‌ها شود. چراکه با ساخته شدن آن تونل‌سازان غزه دیگر نمی‌توانند آنقدر عمیق حفاری کنند که از زیر خندق رد شود. این وبسایت گفته است که خندق از آب دریای مدیترانه پر خواهد شد.

مجله آمریکایی فرانت پیج نیز به نوبه خود گفته است که آمریکا می‌تواند از این روش مصر برای حفاظت از مرز خود با مکزیک، که در آن « تونل‌های مبادلات به خطری جدی برای امنیت ملی تبدیل شده‌اند» استفاده کند.

ارتش مصر به تازگی لوله‌های عظیم آب در عمق ۳۰ متری در نوار غزه قرار داده تا بدین‌ترتیب تونل‌ها را زیر آب فرو برند.

250px-Gaza_Strip_map_fa.svg

نوار غزه از جنوب غربی با مصر و از شمال و شرق با اسرائیل هم‌مرز است. این نوار یکی از متراکم‌ترین مناطق دنیا محسوب می‌شود. مرزهای زمینی، دریایی و هوایی نوار غزه بسته بوده و ماهیگیران غزه تنها اجازه دارند در فاصله ۵٫۵ کیلومتری از ساحل، ماهیگیری کنند. تونل‌های زیر زمینی که از سال ۲۰۰۵ در غزه حفاری شده‌اند غالبا برای مبادله غذا، دارو، سوخت، لباس و دیگر کالاها استفاده می‌شوند.

همچنین بخوانید:  جنسیت در گذار شهری‌گری و صنعت

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗