skip to Main Content
لغو کنسرت ارکستر فیلارمونیک برلین به دستور وزیر ارشاد
کیوسک

لغو کنسرت ارکستر فیلارمونیک برلین به دستور وزیر ارشاد

اجرای ارکستر فیلارمونیک برلین به رهبری دنیل بارنبویم در تالار وحدت، با دستور مستقیم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لغو شد.

سخنگوی وزارت ارشاد می‌گوید: «وقتی مشخص شد رهبر و چند تن از اعضای این ارکستر هویت اسرائیلی دارند بلافاصله با این موضوع برخورد شد و اجازه ورود ندادیم.» نوش آبادی افزود: «درخواست برگزاری این کنسرت از طرف ایران نبوده و گروه آلمانی در نامه‌ای خواهان اجرای کنسرت در تهران شده بود. » اشاره سخنگوی وزارت ارشاد به دنیل بارنبویم رهبر اسرائیلی این ارکستر و نوازنده پیانو از مشهورترین نوازندگان و رهبران ارکستر در جهان است. این در حالی است که بارنبویم همواره مواضع انتقادی شدیدی نسبت به سیاست‌های اسرائیل در قبال فلسطینیان داشته است. همچنین وی با همراهی ادوارد سعید، اجرای دیوان شرق و غرب را برنامه‌ریزی و اجرا کردند که کنسرت سال ۲۰۰۵ با همراهی نوازندگان عرب و اسرائیلی در غزه از آثار به یاد ماندنی موسیقی معاصر است.

پس از انتشار خبر اجرای ارکستر فیلارمونیک برلین به رهبری بارنبویم، وزیر فرهنگ اسرائیل این حرکت او را محکوم کرد و از وی خواست که این اجرا را لغو کند. با وجود عدم پذیرش درخواست وزیر فرهنگ اسرائیل از طرف بارنبویم، علی جنتی درخواست وی را اجابت کرد و با دستور شخص وزیر ارشاد کنسرت ارکستر فیلارمونیک برلین با رهبری بارنبویم لغو شد.

 

 

همچنین بخوانید:  چرا باید وایبر را برای همیشه از روی تلفن‌هایمان پاک کنیم؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗