skip to Main Content
کیوسک

۳۲۸ پوند جریمه برای دزدیدن یک بسته شکلات مارس

8119218121_c4f64f201f_z

یک زن بریتانیایی به خاطر دزدیدن یک بسته شکلات «مارس» ۷۵ پنی‌ای، ۳۲۸ پوند جریمه شد. او در هنگام این کار به علت قطع کمک‌های مالی دولت چند روز بود که چیزی نخورده بود.

لوئیسا سوئل پس از آنکه دوربین‌های یک فروشگاه تصویر وی را در حال بلند کردن شکلات ضبط کرده بودند دستگیر شد. بسته شکلات مارس ارزان‌ترین خوراکی موجود در فروشگاه بوده است.

مبلغ جریمه تعیین شده برای او ۴۳۸ برابر قیمت شکلات دزدیده شده است. دادگاه بدوی گفته است: این موضع که او گرسنه بوده‌است دلیل خوبی برای دزدی نیست.

یک وبسایت اسکاتلندی پس از صدور حکم لوئیزا تصمیم گرفت یک کمپین جمع‌آوری کمک مالی برای پرداخت جریمه او راه‌اندازی کند. هدف اولیه کمپین جمع‌آوری جمع‌آوری ۵۰۰ پوند بود. اما پس از گذشت تنها ۵ روز از این کمپین ۱۴ روزه، ۱۵هزار پوند جمع‌آوری شده است.

استوارت کمپبل که این کمپین را راه‌اندازی کرده است می‌گوید: بسیار سخت است که تفاوت میان عدالت برای فقرا و ثروتمندان را نادیده بگیریم.

ماجرای لوئیزا تنها یکی از نشانه‌های قطع گسترده کمک‌های مالی بر اثر سیاست‌های رفاهی جدید دولت بریتانیاست. سیاست‌هایی که سالانه کمک‌های مالی به یک نفر از ۶ نفر بیکار را قطع می‌کند.

همچنین بخوانید:  آبروریزی سیاسی در مجلس بریتانیا
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗