skip to Main Content
اخراج ۴۷ هزار زن، پس از مرخصی زایمان
کیوسک

اخراج ۴۷ هزار زن، پس از مرخصی زایمان

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس مطالعات، ۴۷ هزار زن از ۱۴۵ هزار زنی که در کشور در یک بازه زمانی ۱۸ ماهه از مرخصی شش ماهه زایمان استفاده کردند، در بازگشت به کار اخراج شدند.

محمدحسن زدا، همچنین افزود: اگر منابع مالی به تأمین اجتماعی داده شود، هر سال ۱۶۰ هزار نفر می‌توانند از مرخصی زایمان ۹ ماهه بهره مند شوند. وی علت اخراج این زنان را در شرایط رقابتی بازار کار دانست و گفت : در حال حاضر به علت شرایط بازار کار، افراد زیادی با تحصیلات عالی حاضر هستند با دستمزد کم مشغول به کار شوند؛ لذا اگر مرخصی زایمان به ۹ ماه افزایش یابد تعداد زنانی که پس از مرخصی اخراج می‌شوند، بسیار افزایش می‌یابد. البته افراد زیادی به تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند و از علت اجرا نشدن قانون مرخصی زایمان به ۹ ماهه می‌پرسند.

مسئولان دولت یازدهم اعلام کرده‌اند که دولت توان تأمین بار مالی اجرای این قانون را ندارد. کسانی هم که مخالف اجرای این قانون‌اند، آسیب زدن به امنیت شغلی زنان و بار مالی افزایش مدت این مرخصی برای دولت را مهم‌ترین دلیل برای مخالفت عنوان می‌کنند. مرخصی زایمان در سال‌های۱۹۷۰ توسط بسیاری از کشورهای اروپایی اعلام شد. پس از آن سایر کشورها به این مساله پی بردند که امکان استفاده از مرخصی زایمان – به توصیه سازمان بین المللی کار حداقل ۱۴ هفته- منجر به افزایش مشارکت زنان در نیروی کار خواهد شد.

همچنین بخوانید:  فقط یک معدن از ۲۸۷معدن زنجان تجهیزات ایمنی دارد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗