skip to Main Content
ترکیه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در ایران می‌سازد
اقتصاد کیوسک

ترکیه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در ایران می‌سازد

تفاهم‌نامه‌ای به منظور احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای دهک‌های پایین جامعه بین یک شرکت ایرانی و یک شرکت ترکیه‌ای منعقد شد. این تفاهم بدون عبور از مجرای بانکی که دچار تحریم است انجام شد. 

این تفاهم‌نامه پیرو برنامه دولت برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در ایران منعقد شده است. علاالدین ختایی، مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان گفت که این شرکت ترکیه‌ای، پیش از این، ۱۷ هزار واحد در پردیس و ۲۰ هزار واحد در پرند ساخته است. تأمین مالی پروژه به صورت مشترک از سوی طرف ترک و طرف ایرانی یعنی بازار تهاتر ایرانیان در قالب یک مشارکت نامه که مبادله شده و با تولیدات داخل کشور انجام خواهد شد. 

در خصوص این تفاهم‌نامه نیز، مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان گفته است که «با افزایش ساخت  و ساز  یک اتفاق مهم یعنی رونق و فعالیت بیشتر کارخانجات صنعت ساختمان رخ می دهد که این چرخه در نهایت به بهبود شاخص‌های اقتصادی  کشور منجر می شود».                     

این تفاهم‌نامه در حالی عمومی می‌شود که طبق آمارها تعداد واحدهای مسکونی خالی در کشور ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد است. اگرچه بنا به گفته منتقدان پیش از این هم سیاست‌های دولت در حوزه مسکن بیشتر متمرکز بر رونق‌بخشی به بازار مسکن بوده است تا بهبود دسترسی به مسکن. همچنین در وضعیتی این تفاهم‌نامه منعقد شده است که ایران تجربه پروژه عظیم مسکن مهر را به همراه دارد که قرار بود برای اقشار محروم ساخته شود ولی امروز در دست دلالان مسکن است

همچنین بخوانید:  مجازات تهرانی‌ها
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗