skip to Main Content
آمادگی نقشه گوگل برای کمک به تصمیم‌گیران بهداشت عمومی
دانش کیوسک

آمادگی نقشه گوگل برای کمک به تصمیم‌گیران بهداشت عمومی

تیم نقشه گوگل امروز با انتشار پستی در وبلاگ این پروژه، خبر از انتشار نسخه‌ای مقدماتی از تحلیل داده‌های جابجایی افراد داده. این تحلیل ها مشخص می‌کند که سیاست‌های کار از خانه، قرنطینه و بطور کلی سیاست‌های «صاف کردن منحنی» چه اثری بر جابجایی افراد داشته. در پایش این داده به روند رفت‌وآمد افراد در مناطقی مانند فروشگاه‌های بزرگ، پارک‌ها، مناطق مسکونی، دارو‌خانه‌ها و مناطق کاری توجه شده. 

این داده‌ها در طی چند هفته گذشته جمع‌آوری شده اند و تیم نقشه گوگل ازین پس گزارشهایی بر مبنای داده ۴۸ تا ۷۲ ساعت گذشته را بروزرسانی خواهد کرد. در حال حاضر گوگل تحلیل داده‌های ۱۳۱ کشور و منطقه را در دسترس عموم گذاشته که بطرز قابل انتظاری داده های ایران در میان این ۱۳۱ کشور وجود ندارد. در سالهای گذشته با مسدود سازی دسترسی به گوگل مپز و اجبار شهروندان به استفاده از نمونه‌های داخلی، چنین وضعیتی قابل پیش‌بینی بود. البته تیم گوگل در این پست وبلاگی وعده داده تا داده‌های کشورهای دیگر را بزودی به این پایگاه داده اضافه خواهد کرد.

بطور مثال، می‌توان از این داده‌ها برای درک تغییرات رخ داده در سفر‌های ضروری مردم استفاده کرد و با استفاده ازین نتایج ساعت‌های کاری و ساعت‌های ممکن آمد و شد برای سرویس‌های تحویل بار را تنظیم کرد. همینطور با تحلیل مراجعه مردم به نقاط مرکزی سرویس‌های حمل و نقل عمومی می‌توان تعداد اتوبوس‌ها یا واگن‌های قطار را مناسب‌سازی کرد و بطور جدی تر نه تنها فقط رفت‌‌وآمد بلکه مقصد افراد را تحلیل کرد تا امکانات و سرویس ها بطور مناسب توزیع شوند.

تیم نقشه گوگل همینطور اعلام کرده که مشغول به همکاری با تیمی از ویروس ‌شناسان است تا با ترکیب داده‌های رفت و آمد و داده‌های سلامتی افراد به پیش‌بینی روند انتشار و پیش‌گیری از انتشار ویروس بپردازند.

منبع : وبلاگ گوگل

همچنین بخوانید:  مورخ برجسته انگلیسی جایزه اسرائیلی را بایکوت کرد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗