skip to Main Content
بررسی وضعیت کارگران شهری در ایران
بی‌حقوق شده‌ها، خیابان‌ها را نظافت می‌کنند
۱۱ بهمن ۱۳۹۷
کارگران شهرداری‌ها در ماه‌های گذشته در شهرهای مختلف ایران تظاهرات اعتراضی برگزار کرده‌اند. دستمزدهای معوقه این کارگران مهم‌ترین عامل این اعتراضات بوده‌اند. ایلنا در گزارشی وضعیت کارگران شهری و ریشه مشکلات آن‌ها را بررسی کرده است.
بیشتر بخوانید
پژوهشگران جنگ از «آیین‌نامه نظارت بر تولید و نشر آثار ادبی و تاریخی دفاع مقدس» می‌گویند
آیین‌نامه نظامی تاریخ جنگ را ذبح می‌کند؟
۱۱ بهمن ۱۳۹۷
ستاد کل نیروهای مسلح «آیین‌نامه نظارت بر تولید و نشر آثار ادبی و تاریخی دفاع مقدس» را منتشر کرده است. در این آیین‌نامه موضع‌گیری‌های خاصی در مورد جنگ و تشکیک در پیروزی ایران یا مطرح کردن لزوم پایان جنگ ممنوع شده است. الهام عدیمی درباره تبعات این آیین‌نامه با پژوهشگران حوزه جنگ گفتگو کرده است.
بیشتر بخوانید
نگاهی به فیلم «بخت پریشان»، زن در سینمای ایران از آغاز تا انقلاب، اثر سحر خوشنام
نقش یک محکوم یا مغضوب یا مصلوب
۱۱ بهمن ۱۳۹۷
این روزها تصویری ایده‌آل و نوستالژیک از زندگی زنان، پیش از انقلاب ۵۷ ساخته می‌شود. آیا اگر به سینمای پیش از انقلاب نیز نگاه کنیم این تصویر تایید می‌شود؟ این یادداشت نگاهی می‌کند به فیلم مستند «بخت پریشان»، ساخته سحر خوشنام که درباره زن در سینمای ایران پیش از انقلاب است.
بیشتر بخوانید
«نیاز اصلی کارگران تشکل مستقل است»
۱۰ بهمن ۱۳۹۷

فریبرز رئیس دانا می‌گوید «نیاز اصلی کارگران تشکل مستقل است که بتوانند نمایندگان واقعی برای خود برگزینند تا پای میز مذاکره بروند؛ تصویب قوانین برای اینکه کارفرماها مجازات شوند خوب است اما اگر تشکل کارگری وجود نداشته باشد، این قوانین روی کاغذ باقی می‌ماند».

بیشتر بخوانید
دختری که دوست داشت با این صدا درباره‌ی هگل و کانت صحبت کند، نه اینکه به جای خرس و خرگوش در کارتون‌ها حرف بزند
صدای من تصمیم نمی‌گیرد جای چه کسی باشد
۹ بهمن ۱۳۹۷
نویسنده در این یادداشت از داستان زندگی خود می‌گوید که چه‌طور به‌خاطر داشتن صدایی متفاوت نسبت به هم‌سن‌وسال‌های خود مدام در جامعه مورد قضاوت و داوری قرار گرفته است.
بیشتر بخوانید
Back To Top
🌗