skip to Main Content
آلودگی رانتی
۳۰ بهمن ۱۳۹۶
کسانی که میلیون‌ها رانت می‌خورند، هرگز موظف نبوده‌اند به این سؤال پاسخ دهند که به‌جز رانت‌جویی، شهر چگونه باید اداره شود؟ امروز افراد برجسته‌ شهری حرف‌های گذشته کرباسچی را تکرار می‌کنند. خواسته آنها، گران‌شدن شهر و حذف افراد کم‌درآمد از شهر است. در واقع این حرکت، شهروندزدایی کم‌درآمدها، ضدقانون اساسی و مدنی و حقوق شهروندی است.
بیشتر بخوانید
گزارشی از کتاب «اقتصاد سیاسی حقوق حیوانات» به بهانه انتشار ترجمه فارسی
بهره‌کشی از حیوانات در جامعه نابرابر انسانی
۲۹ بهمن ۱۳۹۶
باب تورس در کتاب «اقتصاد سیاسی حقوق حیوانات»، که اخیراً به همت نشر مرکز و با ترجمه گلناز ملک منتشر شده می‌کوشد بهره‌کشی از حیوانات را از منظر اقتصاد سیاسی بررسی کند و دام‌پروری و صنایع مربوطی را که از بهره‌کشی حیوانات سود می‌برند، درون چارچوب بزرگ‌تر و پویای بهره‌کشی در نظام سرمایه‌داری قرار دهد.
بیشتر بخوانید
موسیقی و تحریم
۲۸ بهمن ۱۳۹۶
سروش لشکری، از خوانندگان و تولیدکنندگان موسیقی رپ در این نوشته از تاثیر مجوز ندادن به آلبوم‌ها و کنسرت‌های موسیقی زیرزمینی بر معیشت و زندگی هنرمندان نوشته است. او از مخاطبان موسیقی آلترناتیو ایران خواسته به هنرمندان این حوزه کمک کنند.





بیشتر بخوانید
درباره خصوصی‌سازی فضا
۲۸ بهمن ۱۳۹۶
سیاستمداران و احزاب با حمایت ثروتمندان در حال قانونی‌کردن خصوصی‌سازی فضا هستند تا همان الگوی قرن‌های گذشته بار دیگر تکرار شود. اما این بار بر سطح اجرام فضایی نیروی کاری برای استثمار وجود نخواهد داشت و انسان‌ها باید از زمین به آنجا منتقل شوند. آیا این نمایی امیدوارکننده برای بشریت است؟ باید به تجربیات گذشته و وضعیت امروز نگاهی انداخت.
بیشتر بخوانید
Back To Top
🌗