skip to Main Content
گفتگوی مجله ژاکوبین با جرمی کوربین
راهی بلند پیش روی‌مان است
۱۰ تیر ۱۳۹۵
زمانی فردی از من پرسید: «تو انگار اصلاً اهل جاه‌طلبی نیستی.» من پاسخ دادم «البته که هستم، یک جاه‌طلبی بسیار بزرگ دارم.» پرسید: «خب جاه‌طلبیِ تو چیست؟» و من برایش گفتم که «برای همه خانه‌ای وجود داشته باشد».
بیشتر بخوانید
گفت‌وگو با سباستیائو سالگادو
مفهوم همبستگی را اینجا آموختم، در فرانسه
۱۰ تیر ۱۳۹۵

سباستیائو سالگادو عکاس فجایع بزرگی چون قحطی در منطقه‎ی ساحل، جنگ‎های داخلی رواندا و... است. آثار سالگادو، همانگونه که سوزان سانتاگ با الهام از «سه گینی» ویرجینیا ولف می‎گوید، به دلیل صراحت و برملا کردن بربریت و توحشی که در نابرابری‎ها و جنگ‎ها بر انسان می‎گذرد، توجه به دیگران را چون امری نه تنها امکان‌ناپذیر بلکه غیرقابل انکار، برجسته می‌کند.

بیشتر بخوانید
دو روايت از «تهرانيا» نوشته مسعود بخشی
ما به تهران نمی‌رسیم*
۹ تیر ۱۳۹۵
«تهرانیا» درباره تهران یا ساکنان تهران نیست. بنابراین نمی‌توان آن را ذیل ادبیات شهری قرار داد. جذابیت این داستان‌ها بیش از هر چیز انتخاب نظرگاه‌هایی است که در آن‌ها هر تضادی به ابهام طنزگونه و توأمان مرگ‌بار قلب‌ماهیت می‌یابد.
بیشتر بخوانید
اولین وظیفه روشنفکرِ مسئول، زندگی بر شاخِ درختان است
۸ تیر ۱۳۹۵
کازیموی اشراف‌زاده از پدر و خانواده رو بر می‌گرداند و بالای درختان بلوط سکنی می‌گزیند. او می‌تواند از درختی به درختی دیگر بپرد و سفر کند و از زاویه‌ای نو به دنیای پایین نگاه کند. این داستان کتاب بارون درخت نشین نوشته ایتالو کالوینو است. اومبرتو اکو، کازیمو را روشنفکر ایده‌آل می‌داند چرا که قادر است روحیه انتقادی را همیشه حفظ کند.
بیشتر بخوانید
دولت یازدهم؛ رویای جهانی شدن و سیل سرمایه‌گذاران خارجی
۵ تیر ۱۳۹۵
دولت یازدهم برآن است که با افزایش سرمایه‌گذاری خارجی می‌توان بر مشکلات اقتصادی چیره شد، اما برخلاف آنچه دولت تبلیغ می‌کند موانع توسعه پایدار کشور را باید بیشتر از خارج در داخل جستجو کرد.
بیشتر بخوانید
Back To Top
🌗