skip to Main Content
در حاشیه حراج هنری تهران
حراج هنر، انفجار پول بود
۱۰ خرداد ۱۳۹۴
چگونه در این شرایط دشوار اقتصادی که زندگی تعداد زیادی از مردم ایران را تحت‌تاثیر قرار داده است، فضایی پدید می‌آید که در آن سوپرمیلیاردرهای ایرانی به خرید چنین کالاهای لوکسی روی می‌آورند؟
بیشتر بخوانید
نگاهی به آلودگی دریا، هوا و خاک در بوشهر
گلوله‌های نفت، سدهای بی‌مجوز، صید بی‌رحمانه
۹ خرداد ۱۳۹۴
استان بوشهر، استانی است نفت‌خیز و در مجاورت دریا. بدین لحاظ عمده‌ترین معضلات زیست‌محیطی‌اش نیز ختم می‌شود به این دو عامل. میادین و پالایشگاه‌های نفت و گاز استان بوشهر پیشتاز آلودگی هوا و دریا و خاک هستند و صید بی‌رحمانه ترال تنوع‌زیستی دریایی را از بین برده است و سدهای بی‌مجوز رئیس علی دلواری و دالکی تالاب حفاظت شده حله را به نابودی کشانده‌اند. حکایت سرریز شدن فاضلاب‌ها به دریا و نبود سیستم استاندارد تصفیه فاضلاب هم دیگر حکایتی عادی است. روزنامه شهروند در این گزارش به بررسی برخی از این معضلات می‌پردازد.
بیشتر بخوانید
پیامبران جدید سرمایه‌؛ اپرا وینفری
۷ خرداد ۱۳۹۴
اپرا وینفری سال‌هاست که یکی از مشهورترین چهره‌ها در امریکا  و سراسر جهان است. برخی ارزیابی‌ها وی را قدرتمندترین زن ایالات متحده می‌دانند. او بیشتر شهرت و ثروت میلیارد دلاری‌اش را  مرهون برنامه تلویزیونی معروف خود است که هم‌اکنون در ۱۴۵ کشور دنیا پخش می‌شود.

این مقاله به این سوال می‌پردازد که برنامه اپرا چه ایده‌ای را در برخورد با زندگی سرمایه‌داری تشویق می‌کند.

این مطلب با تلخیص از سایت نقد اقتصاد سیاسی بازنشر می‌شود.
بیشتر بخوانید
گفت‌وگوي طارق علی با پابلو ایگلسیاس؛
آینده پیش رو، آینده‌ای متفاوت خواهد بود
۶ خرداد ۱۳۹۴
پس از پيروزي سيريزا در يونان، حالا نوبت پودموس است كه مانند همتای خود به سمت در دست گرفتن قدرت گام بردارد. انتخابات محلی اسپانيا نيز نشان از اين مسئله دارد. در متن پيش رو، طارق علی از فعالان سیاسی چپ‌گرا با پابلو ايگلسياس، رهبر پودموس درباره جديدترين مسائل پودموس در عرصه سياسی اسپانيا و اروپا گفت‌وگو كرده‌است.
بیشتر بخوانید
Back To Top
🌗