skip to Main Content
ترجمه به منزله تلاش برای ترمیم / تغییر جهان
پروژه‌های ناممکن
۹ فروردین ۱۳۹۴

آنجه در پی می‌آید یادداشت «صالح نجفی» است درباره «ترجمه و نقد ترجمه» که در سالنامه‌ روزنامه شرق منتشر شده است. میدان پیش‌تر در پرونده «بحران ترجمه در فارسی؛ پیرامون ترجمه متون نظری به فارسی» یادداشت‌های صالح‌ نجفی و نقدها به پروژه نقد ترجمه او را منتشر کرده است، که خواندن آن‌ها ارجاعات متن جاری را روشن‌تر می‌کند.


بیشتر بخوانید
زکات در محروم‌ترین روستاهای کشور
مبادا که نخلش نیارد رطب
۲۸ اسفند ۱۳۹۳

باغ‌های خرما یکی‌درمیان سوخته‌اند. سال‌هاست که برف بر پیشانی ‌این خاک ننشسته. آسمان جان می‌کند تا بر شانه‌هایش ببارد. چاه‌های عمیقش تشنه‌اند. خیلی از مردها دستِ زن‌وبچه را گرفته‌اند و رفته‌اند جایی که آب باشد و نان. هستند خانه‌هایی در روستاهایش که هنوز توالت ندارند. چهره‌ی آدم‌ها را آفتاب برشته کرده است. دلیری، که تاولِ دسته‌بیل بر جان دست‌هایش نشسته، یکی از اهالی همین منطقه است. روستای شهید دهقانپور، در دهستان جهادآباد، از توابع شهرستان عنبرآباد در جنوب استان کرمان، 120 خانوار و نهصد نفر جمعیت دارد که از این جمعیت حدود پنجاه خانه، شامل زکات واجب هستند.

بیشتر بخوانید
در خودسوزی میوه‌فروش چه می‌بینید؟
زردی من از تو، سرخی تو از من
۲۶ اسفند ۱۳۹۳
چند روز پیش یونس عساکره، میوه‌فروش خرمشهری در اعتراض به جمع کردن دکه‌اش خود را مقابل شهرداری به آتش کشید. به عکس او در کنار عکس یک مدل لباس که طراحی تبلیغاتش این روزها بحث‌برانگیز شده نگاه کنید:
بیشتر بخوانید
Back To Top
🌗