skip to Main Content
کیوسک

آلمان؛ برنده اقتصادی لیگ قهرمانان ۱۵-۲۰۱۴

در حالی که شب گذشته بارسلونا توانست برنده جام لیگ قرمانان اروپا شود،اما داده‌های اقتصادی نمایان‌گر برتری مطلق آلمان در این زمینه است. آلمان که در حال حاضر به عنوان قدرت اول اقتصادی بزرگ اروپا شناخته می‌شود، در فوتبال هم توانست بیشترین بهره‌برداری اقتصادی را داشته باشد.

با این که بایرن تیم شهر مونیخ توسط بارسلونا حذف شد، اما آمار درآمد‌های مسافرتی و گردشگری شهرهای فوتبالی اروپا نشان می‌دهد که این شهر در صدر کسب درآمد از این لیگ قرار دارد؛ چرا که به عنوان میزبان بازی‌های تیم بایرن، بیش از ۹۳۹ هزار یورو تنها در مرحله یک چهارم نهایی درآمد ایجاد شده است. همچنین برگزاری فینال این بازی ها ۳۶ میلیون یورو فایده اقتصادی برای برلین داشت و این غیر از نزدیک به ۲۱ میلیون یورو هزینه‌ای است که تماشاگران برای رفت‌وآمد به برلین پرداخته‌اند.

بر اساس تخمین‌ صورت گرفته، برگزاری مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا بیش از ۲۳۷ میلیون یورو گردش اقتصادی در کشورهای اروپایی داشته است .حضور تیم‌های فوتبال در مراحل بالاتر لیگ قهرمانان اروپا، به همان اندازه که جایگاه تیم‌های مذکور در رده‌بندی یوفا را بهبود بخشیده و بر ارزش سهام باشگاه‌ها تاثیرگذار بوده است.

 

همچنین بخوانید:  سفره‌های خالی، کوچه‌های بن‌بست
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗