skip to Main Content
کیوسک

چرا وزیر صنعت روحانی مسابقه ساخت غرفه ایران در اکسپوی میلان را لغو کرد؟

غرفه ایران در اکسپوی میلان را شرکت ره‌شهر با مشارکت شرکت‌های ایتالیایی و با دخالت فراقانونی محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت و تجارت در دولت روحانی ساخته است. غرفه ایران یکی از غرفه‌های بزرگ اکسپوی میلان است.

اکسپوی میلان ۲۰۱۵ با موضوع «تغذیه زمین، انرژی برای زندگی» اول مه ۲۰۱۵ کار خود را آغاز می‌کند و ‌تا ۳۰ اکتبر ادامه دارد. در این رویداد بزرگ فرهنگی ۱۴۰ کشور جهان و از جمله ایران شرکت دارند.

کار‌شناسان ارزش غرفه‌های اکسپوی میلان را بین دو الی سه میلیارد یورو برآورد کرده‌اند. غرفه آلمان ۲۶۸۰ متر مربع است و ۵۰ میلیون یورو هزینه ساخت آن بوده است. غرفه ایران که به شکل یک سفره طراحی شده ۱۹۵۰ متر مربع مساحت دارد. هزینه ساخت آن اعلام نشده است.

بنا به گزارش معماری نیوز‏‏ ‏قرار بود ۱۹ آبان ماه ۹۲، داوران از میان متقاضیان، برندگان اول تا سوم را انتخاب کنند. اما با دخالت محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت و تجارت در دولت روحانی، مسابقه منحل شد و محمد محب‌علی که داماد وزیر است، به عنوان «مسئول اجرایی نمایشگاه اکسپو» منصوب شد. او نیز اجرای این پروژه را به کامران صفامنش و شرکت ره‌شهر که یکی از ۱۳ متقاضی در مسابقه طراحی پاویون ایران بود سپرد.

اکسپوی میلان قرار است در ۱۸۴ روز فضایی برای بررسی، بحث و گفت‌‌وگو میان کشورهای جامعه جهانی درباره مشکلات تغذیه و منابع زمین فراهم بیاورد . کشورهای شرکت‌کننده در این اکسپو در محیطی به مساحت یک میلیون متر مربع، آخرین دستاوردهایشان برای عرضه غذاهای سالم و ایمن و همچنین فرهنگ غذایی خود را به نمایش می‌گذارند.

همچنین بخوانید:  فروش سردیس توت‌عنخ‌آمون علیرغم تمام مجادلات
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗