skip to Main Content
قرارگاه خاتم‌الانبیاء: مجانی تهران را سامان می‌دهیم و پایتخت را منتقل می‌کنیم
جامعه کیوسک

قرارگاه خاتم‌الانبیاء: مجانی تهران را سامان می‌دهیم و پایتخت را منتقل می‌کنیم

به گفته ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس، قرارگاه خاتم‌النبیاء نامه‌ای رسمی به رییس‌جمهور ارسال کرده که در صورت موافقت، این نهاد سپاه، پایتخت را از تهران به مکانی دیگر منتقل کند.

وی اظهار داشت که در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکززدایی از تهران جانمایی و سایر موارد در زمینه انتقال پایتخت مشخص شده است. در این راستا قرارگاه خاتم الانبیاء پیشنهاد داده است که بدون تحمیل هزینه‌ای بر دولت، این توان را دارد که هم  تهران را ساماندهی کند و هم  پایتخت سیاسی و اداری را منتقل کند.

موضوع انتقال پایتخت در تمام دوره‌های ریاست‌جهوری پس از انقلاب مطرح و بنا به دلایلی رد شده است. منتقدان معتقدند که انتقال پایتخت نه امکان‌پذیر است و نه از لحاظ اقتصادی توجیه‌پذیر و صرفا به‌منظور فرار از مشکلات شهر است. اما موافقان این طرح آن را راه‌حلی برای مقابله با آلودگی هوا و مسأله افزایش جمعیت تهران می‌دانند.

در دوران شهرداری قالیباف، قرارگاه خاتم الانبیاء پروژه‌های بزرگ شهری تهران را به‌صورت تهاتر، در ازای اعطای زمین یا تراکم ساختمانی شناور، قرارداد بسته است. عدم تحمیل هزینه به دولت، برای انتقال پایتخت و ساماندهی تهران نیازمند شفاف‌سازی بیشتر است.

همچنین بخوانید:  هر امیدی را رها کنید!
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗