skip to Main Content
کارگران هفت‌تپه تعاونی‌ می‌خواهند
اقتصاد سیاست کیوسک

آغاز دور جدید اعتصاب کارگران هفت‌تپه

کارگران هفت‌تپه تعاونی‌ می‌خواهند

روزنامه شرق در گفت‌وگو با یوسف بهمنی، یکی از کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، از دورجدید اعتصاب کارگران در هفت‌تپه خبر داده است.

یوسف بهمنی در پاسخ به سوال خبرنگار شرق درباره تاثیر تحصن‌های چند سال گذشته در تغییر پایدار وضعیت کارگران، به سواستفاده مدیران هفت‌تپه از اعتراضات کارگران هم اشاره کرده و گفته است: «این آقایان یا می‌خواستند از آن به‌عنوان سپر انسانی و دریافت تسهیلات بیشتر استفاده کنند یا می‌خواستند از پرداخت حقوق و دستمزد کارگر فرار کنند. هر زمانی که دوره پرداخت حقوق ما به تأخیر می‌افتاد، ما باید اعتراض می‌کردیم، مطالباتمان را به سطح شهر می‌بردیم تا این آقایان شروع به پرداخت حقمان آن هم به صورت حداقلی بکنند. یعنی ما چهار سال است درگیر همین فرایندیم، در برخی موارد آنها (مدیران هفت تپه) خودشان به شکل غیرمستقیمی اعتراض را با عدم پرداخت دستمزد ماهانه ما راه می‌اندازند، از کارگر سوءاستفاده می‌کنند تا بتوانند مزایا و تسهیلات و امتیاز دریافت کنند و کارگر هم مجبور است برای اینکه صدای خودش را برساند و اعتراض کند. راهی جز این ندارد، در عمل انجام‌شده قرار گرفته است.»

در عین حال یکی از کارگران هفت‌تپه در این گزارش تاکید کرده که «خواسته فعلی ما اعتراض نیست، چراکه می‌خواهیم جلسات محاکمه امید اسدبیگی و مهرداد رستمی که ارزان صاحب و مالک هفت‌تپه شدند، به دور از سوء استفاده‌ها انجام شده و حکم دستگاه قضا صادر شود.»

با به جریان‌افتادن پرونده امید اسدبیگی و مهرداد رستمی، کارفرمایان هفت‌تپه، بحث مالکیت و مدیریت هفت‌تپه نیز در میان کارگران مطرح شده و آنها پیشنهاد می‌دهند شرکت هفت‌تپه به صورت تعاونی و سهامی به کارگران واگذار شود. کارگران هفت‌تپه پیش از این نیز بارها به شکل‌های مختلفی خواسته‌ خود برای مالکیت و اداره این کارخانه را اعلام کرده‌ بودند، اما تا کنون در این خصوص جز برخورد قضایی پاسخ دیگری از مسئولان نگرفته‌اند.

همچنین بخوانید:   مرگ ارزان کارگران برای سود کارفرما

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗